TurboPolo Skrevet Mars 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2004 Originally posted by Vantage nå er det vel ikke turtallssperre på 1.8 forgasser.. ikke min 86 iallefall ;) Så den behøver ikke fjernes.. Hvordan fikk du tak i 2x40mm m/innsug til den prisen? Kunne tenkt meg å freshe opp konebilen litt kjapt, før det evnt. blir motorbytte.. solgte akkurat noen 40mm gassere dønn strøken med alu trakter for 3k, kan se om jeg klarer å skaffe noen til.. Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet Mars 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2004 Jeg er ikke så teknisk.. Hva er weber? Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Mars 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2004 Originally posted by golf gti16v Hva mener du ? den 8v gti motoren med forgasser blir den samme som du har nå... Gti motoren og 1,8 eg den samme motoren i grunn og bunn, sett bort ifra insprøytningen da :) du må eventuellt bygge inn en gti 16v med forgasser, men da snakker vi dyrt og endel arbeid... Du må se hva du vil med bilen.. vil du ha en fin og tøff golf, så begynn og fiks på utseendet og få en fin golf, så kan du alltids ta litt trimming etterhvert med kammer og 40mm forgassere. Vil du derimot ha en golf med mye krefter, så er det nok lettere å kjøpe ny golf :) Jeg ville iallefall ha bygd meg en fin 1,8 liter jeg :) :) [/quote Kam og ventiler er en vesentlig forskjell..... Sett i gti Kam. da har du mellom 100 og 105 hk Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Mars 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2004 Originally posted by TurboPolo solgte akkurat noen 40mm gassere dønn strøken med alu trakter for 3k, kan se om jeg klarer å skaffe noen til.. hørtes interessant ut.. til samme pris eller? Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Mars 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2004 Originally posted by daggis Ok, var turtallsperre på min 1.8 gti ihvertfall, men det er vel sikkert litt forskjellig da. Jeg fant weberne og innsuget på nmk.no er webere tilsalgs der med jevne mellomrom. Hvis du kjøper webere, har jeg allerede kjøpt vakuummåler og colortune, så hvis du vil ha de stillt inn er det bare å komme innom. Verksteder og slikt jeg hørte med tok jo grisepriser for dette. da er det ikke umulig at jeg kommer innom en tur da serru ;) Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Mars 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2004 Til G60Turbo: Vet at kammen og ventilene er anderledes, men man setter ikke i en gti motor og bygger på forgassere.. man bytter kam..... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Mars 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2004 Originally posted by TurboPolo solgte akkurat noen 40mm gassere dønn strøken med alu trakter for 3k, kan se om jeg klarer å skaffe noen til.. Er også interisert i dette. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mars 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2004 Originally posted by golf gti16v Til G60Turbo: Vet at kammen og ventilene er anderledes, men man setter ikke i en gti motor og bygger på forgassere.. man bytter kam..... Den er fortsatt ikke lik en GTI.. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Mars 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2004 Nei, speedwell, siden du maser så inni satan, så er det fortsatt ikke n gti motor.. det er fortsatt en forskjell i innsuget og med ventilene, men poenget mitt til han som startet denne tråden og som spør om litt hjelp er at det ikke vil lønne seg med alt det arbeidet, men at en i stedet for har mer igjen for å bare bytte en kam til gti, eller eventuellt andre trimkammer.... det jeg ville gjort iallefall... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet Mars 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2004 Takk skal du ha! Det tok jo helt av dette her.. Hva er prisen for en kvassere kam? Er det mye jobb å bytte? Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Mars 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2004 vil ikke påstå det er mye jobb.. men det gjelder å få det riktig på plass igjen, hvis ikke har du et problem.. Mitt råd er; Kan du det ikke selv, få noen som kan det til å gjøre det for deg mens du ser på! Om ikke annet, få tak i Haynes Manualen, så du ser hvordan ting skal justeres på plass igjen. Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Mars 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2004 Når det er snakk om Gti kam i 1.8 gasser motor. Hva er det mulig å sette gti kam i en 1.6 gasser og vil en få noe effekkt av det?? Viss mulig, har det noe for seg å bare bytte kam. ikke gjøre noe med luft filter og eksos? Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Mars 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2004 Jeg har en gti 8v kam til salgs. kamen er overhalt(slipt) og nye skims (lager) følger med. Denne er for hydrauliske løftere. Vet ikke om den passer i 1.6 biler .. 500,- Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmist Skrevet November 13, 2004 Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 Originally posted by golfrider Takk skal du ha! Det tok jo helt av dette her.. Hva er prisen for en kvassere kam? Er det mye jobb å bytte? Jeg har fått pris på en 290 graders kam, 2000. Da er den helt ny. Kan legge til at nå har jeg leitet i dagevis etter weber og monteringssett(innsug). Innsug til dobbel weber finner du på http://www.pedersens-racing.no/forgassere.html og forgassere (nye) finner du på http://www.redlineweber.com/ Så da er det vel bare å sette i gang... Den billige kammen får du på http://www.kmcams.com/ Siter 1996 Audi A6 2,6 2001 Audi A6 1,9tdi 93 Audi S4 Avant http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=11831 96 Audi A6 2,6 Quattro(X) 85 Audi 90 2,2(X) http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=4720 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet November 13, 2004 Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 Sett på doble webere ++ Høykomp. stempler, høvle og porte litt, ny kam etc. Men det er vel en tommelfingerregel som sier at det koster 1000,- pr. hk på disse motorene. Ikke så enormt trimmevennlige. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.