Gå til innhold

Trimme golf 1,8 forgasser

Ranger emnet


golfrider

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vil gjøre min golf 85 mod. 1,8 l mer sporty! Har byttet ut org luftfilter med et conefilter. Dette gav meg litt mer "sug" og litt grommere lyd..

 

Hva skal jeg gjøre med eksosanlegget? Har lyst på effektanlegg, men vet ikke om jeg har råd til supersprint. Hva med simmons?

 

I tillegg får jeg en baktenning når jeg slår av motoren. Hva kommer dette av? Kan det være lekk grenrør eller feil på tenningen?

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by golfrider

Har søkt, men fant ikke noe særlig egentlig.. Noen som kan hjelpe?

 

Er ikke så altfor mye å gjøre uten at det koster penger:)

 

Du kan Bytte forgasser.. til en weber eller dollerto.. det koster jo litt:)

 

Du kan bytte kammer...

 

Du kan bytte Grenrør...

 

MYE du kan gjøre.. men dette koster spenn:).. det mest lønnsomme er å ha den slik den er.. sette på eksos for litt grommere lyd og kon filter:)..

 

Så hvis du sier at du ikke har råd til Supersprint, så har du hvertfall ikke råd til det som står ovenfor..

 

Hvis du ikke skal prøve å finne noe brukt da

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du ? den 8v gti motoren med forgasser blir den samme som du har nå... Gti motoren og 1,8 eg den samme motoren i grunn og bunn, sett bort ifra insprøytningen da :) du må eventuellt bygge inn en gti 16v med forgasser, men da snakker vi dyrt og endel arbeid...

 

Du må se hva du vil med bilen.. vil du ha en fin og tøff golf, så begynn og fiks på utseendet og få en fin golf, så kan du alltids ta litt trimming etterhvert med kammer og 40mm forgassere. Vil du derimot ha en golf med mye krefter, så er det nok lettere å kjøpe ny golf :)

 

Jeg ville iallefall ha bygd meg en fin 1,8 liter jeg :) :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evnt. kan du plane ned 1.5mm av toppen for å øke kompresjonen.

Det, kamskifte, effektanlegg og filter tjener du kanskje 15hk på.. hehe..

Tror nok du hadde kommet billigst ut av det ved å selge bilen din og kjøpe deg noe som allerede var gjort noe med ;)

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selge nei.. Er du gal? Bilen er jo helt konge. Kjøpte den i sommer, uten Eu kontroll. På kontrollen fikk jeg beskjed om at jeg måtte bytte en lyspære så var alt vel! Fullt service hefte og lite rust.

Kan legge ut noen bilder senere..

 

Uansett så må jeg si takk for ideene..

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt kam, 2*40mm webere og sveis eksos selv.

 

Jeg betalte 4000 for weberene mine med innsug, gasswirereglage kostet 690, og det var det. Det skal visst gi en god del ytelse. Justerbart kamdrev. Bytte rotor til en uten turtallsperre. Sveis simmons eksos fra torshov, da burde du havne på ca. 2500 for hele anlegget.

 

Alt dette blir jo relativt billig, og burde gi en grei økning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det vel ikke turtallssperre på 1.8 forgasser.. ikke min 86 iallefall ;)

Så den behøver ikke fjernes..

Hvordan fikk du tak i 2x40mm m/innsug til den prisen?

Kunne tenkt meg å freshe opp konebilen litt kjapt, før det evnt. blir motorbytte..

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, var turtallsperre på min 1.8 gti ihvertfall, men det er vel sikkert litt forskjellig da. Jeg fant weberne og innsuget på nmk.no er webere tilsalgs der med jevne mellomrom.

 

Hvis du kjøper webere, har jeg allerede kjøpt vakuummåler og colortune, så hvis du vil ha de stillt inn er det bare å komme innom. Verksteder og slikt jeg hørte med tok jo grisepriser for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår