Ulvan Skrevet Mai 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2011 På min 1.8TQ går radiatorvifta for fullt uansett temperatur på bilen. Har ikke unormal temperatur for måleren i dashbordet viser normal driftstemperatur. Det har ikke noe å si om bilen har stått i 30 min eller 3 dager, vifta går for fullt uansett. Noen som har en fix? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2011 Ta av pluggen til termobryteren. Om viften da stopper så er termobryteren defekt og må skiftes. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ulvan Skrevet Mai 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2011 Og hvor befinner denne termobryteren seg? Og skal denne pluggen da tas av mens bilen er i gang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2011 Nede på radiatoren. Og ja, ta pluggen av mens viften går (tenning på). Motor trenger du ikke å starte for at viften skal gå antar jeg. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2011 (endret) Og det er ikke vifta til airconditionradiator(kondenser) du hører tilfeldigvis? Endret Mai 20, 2011 av JChE Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ulvan Skrevet Mai 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2011 Var ute å sjekket nå med panseret åpent, og nå synes jeg ikke den var så bråkete. Den gikk ikke for full fart så vidt jeg kunne se. Arikonditionradiatoren, hvor ligger den, er det til den den andre litt mindre vifta mellom radiator og motor er til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2011 Vet ikke hvor den ligger på audi, men den er ihvertfall en av de minste radiatorene der framme. Slå av AC (evt slå på ECON) og se om den stopper da. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ulvan Skrevet Mai 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2011 Har også et annet sprørsmål ang. motoren min. Kan jeg bruke et åpent luftfilter fra Bitema? Et slikt: http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Biltilbehor/Tuning/Filter/Sportluftfilter/ Eller vil noen fraråde det på det sterkeste? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2011 Oljeholdig filter og LMM er ingen god kombinasjon. Det står at filteret kan vaskes, antar derfor at det ikke er et papirfilter, men ett som settes inn med olje etter vask. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ulvan Skrevet Mai 31, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2011 Kjøpte ett sånt luftfilter fra Biltema i går, og på pakningen står det at det KAN innsmøres med olje, men at det ikke er det. Det står også en advarsel om olje og luftmengdemålere. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Himle Skrevet Juni 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2011 antaer at vifta stopper når du skrur av acen. den ene vifta er koblet mekanisk til multi-reima, og vill alltid gå, mens den andre med separat motor skal skru seg av ¨når du skrur av climaen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg