1986Cosworth Skrevet Mai 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2011 Hei.. Har en 1991 mod golf II, 1,8 90hk, motorkode GX/RP. Har fått motorhavari og skal bytte motor. Har funnet en delebil, problemet er bare at denne er en 1985 mod, 1,8 90 hk, motorkode GU. spørsmålet blir da. Hva er forskjellen her? Med og uten kat. er greit, men når det kommer til denne fantastiske motorstyringa, er det forskjell der? Kan jo selfølgelig bytte over alt, men desto mindre arbeid, desto bedre. Håper på noen kloke svar. På forhånd takk :) mvh Hans Christian Håvik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mai 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2011 Om du ikke bytter over noe, så blir det forgassermotor og ikke injection med cat. Den vil vel ikke tilfredsstille krvene til CO utslipp for årsmodellen. Det greieste vil vel være å beholde motorstyring og injection enhet fra den gamle, og sette det på den blokk+topp du setter inn. Da vil bilen (og alle andre) "tro" at det fortsatt er en RP motor med cat og det hele. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2011 (endret) Enig med Bwana. Tror også det er samme innsug på RP og GU, kun ulik gummiflens etter om man har forgasser eller monomotronic. Går ut i fra at du setter over toppen komplett, om ikke så husk at skillet mellom mellom mekaniske og hydrauliske ventilløftere var ~1985. Mekaniske løftere kan brukes i en hydraulisk topp men ikke omvendt ;) Endret Mai 18, 2011 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mai 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2011 mjaa.. er vel ikke helt hundre prosent likt innsuget :) mtp vannkjølinga til innsuget som forgasser har som ikke monojet har :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2011 mjaa.. det tror jeg. RP-motoren med Monomoronic har vel kjølevann gjennom innsuget, likt som GU-motoren har med gasser. Delenummer 051 129 711A Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mai 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2011 mener bestemt og huske at jeg ikke har hatt det på noen av bilene jeg har hatt med mono på.. hmm Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2011 Bare så det er sagt, jeg er ikke bombesikker, har heller ikke Golf slik at jeg får verifisert det ;) RP-motoren (1.8 mono) har innsug 051 129 711 A som er avbildet under. Det er med vannføringskanal til topp og flens til slange. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mai 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2011 du har så rett :) sjekka i etka nå. samme delnr på innsug på gasser og på mono gitt :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.