Gå til innhold

!Ulyd etter registerreim bytte! !!HJELP!! 2,0 TDI

Ranger emnet


audia6blb

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg byttet registerreim på bilen min og nå har den en ulyd som kommer fra registerreim området. En slags reim lyd som blir høyere jo høyere turtall!

Noen som vet hva det kan være?

 

bilen er en VW TOURAN 2,0 TDI BKD som har gått 236000km

 

Registerreimsett er kjøpt på Noskbildelesenter

 

Håper på hjelp før alt går til h........!

 

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenker på dekselet over reima. Ta det av og du ser om reima har subbet borti.

Tommelfingerregelen er at man på det lengste strekket på reima skal klare å vri reima 90 grader med to fingre (uten å knekke fingrene ;) ) Er da passe stram.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenker på dekselet over reima. Ta det av og du ser om reima har subbet borti.

Tommelfingerregelen er at man på det lengste strekket på reima skal klare å vri reima 90 grader med to fingre (uten å knekke fingrene ;) ) Er da passe stram.

 

hvilke fingre? pekefinger og tommel? mellom pekefinger og langfinger?

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt feil, tannreima på en pumpedysemotor skal være drit stram. Men det er vanskelig å gjøre noe feil, er ett hakk i strammeren og ei pil på strammern som flytter seg når du strammer. Pila skal flukte med det hakket.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal såvisst ikke påstå de tar feil. Jeg har skiftet en god del registerreimer etter hvert og har aldri hatt lyd etterpå med ny reim. Dvs jeg har opplevd lyd etterpå når reim er i strammeste laget, men klok av skade ;)

Etter min erfaring så skjer det ikke stort mer enn at du får en lyd som ikke er ønskelig, samt at reima jobber lenger ut på kamdrevet.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår