Gå til innhold

Vurderer en VW Passat. hadde satt meget pris på positivt og negativt!

Ranger emnet


Lydhus

Anbefalte innlegg

Jeg råder deg til å ikke kjøpe denne desverre.

Den har kjente problemer med aut.kasse. søk

Forstillingen på disse bilene før 2001 er no hærk! søk

 

Jeg har passat 2003 og har møtt endel problemer, men har heldigvis kunne fikset dette selv.

 

Prisen var også litt høy med tanke på KM stand og årsmodell.

 

Det positive er at den er fin å se på, god å kjøre, populær bil, lett å selge, lett å feilsøke på.

 

Ikke bestem deg på ut ifra mine ord, søk litt om det jeg har nevnt og gjør deg opp en mening.

VW Passat 1.9TDI 4 Motion 2003

Mercedes-Benz 420 sec 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du råd, vil du absolutt ha fordeler ved å gå opp til 2001 modellen og utover. Har du ikke det, ville jeg i alle fall kjøpt med manuell gir eller overhalt/ny automatkasse.

- 07 mod. Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D

- 02 mod. Audi A6 3,0 Quattro

x 02 mod. VW Passat Highline 1,9 TDI

x 00 mod. Mercedes E200 Elegance

x 96 mod. Mitsubishi Galant 1,8 16V GLSi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! :D

Ser etter stv, så sett på VW Passat 1.9TDI, Mercedes 300TDT, Audi A6 1.9 TDI og BMW 525TDS.

Men årøver å finne ut om hva som er smartest. ( har alltid hatt uflaks med ting jeg har kjøpt, så vil prøve å finne noe om er litt ordentlig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedesen er nok det mest fornuftige her, ville gått for den. Men tidligere eiere har mest å si, hvordan de har passet på bilen.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW E39 hadde jeg i alle fall ikke kjøpt. Heller ikke Mercedes med W210 karosseri. De to bilene er fulle i problem og ruster bare man ser på de :( (Vi har hatt noen av de typene i familien, og ALDRI igjen..)

- 07 mod. Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D

- 02 mod. Audi A6 3,0 Quattro

x 02 mod. VW Passat Highline 1,9 TDI

x 00 mod. Mercedes E200 Elegance

x 96 mod. Mitsubishi Galant 1,8 16V GLSi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000modellen, som er siste året før faceliften, er like god som 2001 modelle og oppover..Har samme type diesel motor, og alt av barnesykdommer er nesten borte.. Vis automatkassen er velholdt med oljeskift, så funker den bra.. Har en 2000mod med automat/tip, som er gått 340.000, og funker like godt som den var ny... Både girer og sviver helt perfekt. Men så er vedlikehold viktig. Har hatt service på min hver 15.000km..

 

Bilen er forøvrig tilsalg for 45.000 uten prutningsmonn :)

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat den ville jeg ikke kjøpt. Har selv sett på passater de siste ukene, henta meg en på tirsdag. Passat må være den bilen det blir lagt ut flest av fra Vw på finn disse dager så det er ikke noe problem å finne en annen. Det du alltid burde sjekke på disse er at Aircondition funker hvis den har det. Jeg så på 3 stykker og ingen av de hadde aircon som virket. Selger sier "det blåser kaldt" men det har jo noe med at det er 10 grader ute. Så prøv å se på de på varme dager, du skal gjerne få vondt i fingra når du holder over luftekanalene og den er stilt på det laveste. Aircondition koster MYE penger å fikse, så derfor forteller jeg deg dette. Ellers lykke til med kjøp av bil.

Chiptuning og diagnose

www.tntuning.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

som nevnt i de fleste trådene her, så er passat av denne årgangen ikke en feilfri bil, men du får en bil som er grei å se på, komfortabel å kjøre, god plass, greie delepriser og god deletilgang of lett å kjøpe/selge. Generelt sett så må du sjekke servicehistorikk og sjekke at automatkassa har fått flere oljeskift. Det ligger ikke oljeskift på automatkassa i Møller sitt serviceprogram, så denne er ikke skiftet om bilen kun har hatt "alle servicer". Ellers så er vanlige svakheter/sjekkpunkter på disse bilene forstilling, automatkasse, aircondition, sentrallås, elvinduer, fuktighet/vannlekkasje i kupe og ABS hjerne.

 

Min passat har hatt problemer i mer eller mindre grad på alle disse punktene og skal selges iløpet av sommeren. Nå er jeg lei av at ting som skal vare ryker. Godt jeg er istand til å skru selv :) Dette er siste tyskerbilen jeg skal ha og har nå gått over til (hold dere fast.....) Rover 75, 2004.

 

P.S.

Prisen på bilen du ser på synes jeg er vel stram

Endret av Beinet1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Da tror jeg at jeg slår fra meg kjøp av Passat. Får se litt mer på andre alternativ :) Er jo mange greie Stv diesel biler :)

Håper du har mer flaks med Roveren da! :D

 

Hehe.... Jeg trosser alle rykter og anbefalinger og kjøpte Rover. Disse er som kjent langt fra feilfrie, men jeg tar sjangsen på at dette blir et "spennede" bekjentskap :D:D Det er uten tvil annerledes enn det meste som triller på veiene i både positiv og negativ forstand ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv for min del har hatt en Passelat 1995 modell, 35i B4, en 2 liter med innsprøytning. Til nå har jeg kun byttet bremseklosser og har hatt den i 1 år snart. Helt siden jeg fikk setvikatet. Skal du kjøpe passat vil jeg annbefale deg å kjøpe en gammlere modell - hvis det da skal være sparsomt for å slippe dyre påkostninger.

 

Sellfølgelig kommer det fra person til person, men jeg kjører selv som et svin og kan med hannen på hjertet si at disse tyske bilene tåler noe ;)

Endret av daniesands

1995 Audi 80 slow and soon to bee low edition! ;) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår