Gå til innhold

Audi A4 eller A6?

Ranger emnet


Aalesund

Anbefalte innlegg

Hei

 

Ser etter ny bil og det store valget står mellom A4 B7 (2005-2008) og A6 C6/4F (2005-2009).

 

Bilen må ha:

diesel motor (har sett på 2.0 TDI'en),

MMI (Multimedia skjerm),

del/hel skinn seter

S-Line,

Manuell gir,

Helst kjørt under 160.000 KM

 

Prisklassen jeg har tenkt er mellom: 180.000-280.000 KR.

 

- Er usikker på om jeg skal gå for A4'en eller A6'en. Har mest lyst på A6 med tanke på størelse og bedre plass innvendig. Men den er jo endel dyrere enn A4'en, så det blir vell ikke så mye utstyr på en A6 til den prisen?

 

- Noen som vet om det er stor plass forskjell utvendig og innvendig mellom A4 og A6? (Hadde vert stilig å fått sett en side by side sammenligning om noen vet om det finnest)

 

Alle forslag, svar og respons tar jeg i mot med stor takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg helt klart gått for A6.

Har samme bil selv 2,0 tdi 2005 MOD. skikkelig god bil å kjøre , spessielt på langtur.

Har hatt en del problemer med den som : Turbo,klimakompressor, låsekasse(bagasjerom) og motorfester til tross for at bilen har gått 80000 km . Ellers en skikkelig fin bil!

 

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A4 (Avant) har dårlig bagasjeplass.

 

Jeg ble mere enn bittelitt grinete da jeg ikke fikk inn en Emmajunga barnevogn (bagvogn) uten å ta av hjula, eller bruk av mye makt - med risiko for å ødelegge barnevogna eller bilen.

 

Uten barn eller mye bagasje - OK bil.

 

 

Edit: Min A4 er en 2004 modell (B6). Mulig de nyeste modellene fra 2008 (B8) har bittelitt lengre bagasjerom, eller er det bare bakluka som skråner mere.

 

--

Endret av Bwana


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre skriver: har du flere barn: A6, har du ingen barn: A4 :)

Har en kompis med A4 B7 og det er trangt i baksetet hvis du som sjåfør har lange ben. A4 B8 har bedre benplass, men den er da nyere ;)

Rent teknisk vet jeg ikke om problemer. Bare husk at det er mange brukte A6 leasing/firmabiler på markedet. Bruk god tid på å finne den rette. Sett deg gjerne inn i service intervaller, priser etc. Det er flere som vil selge før de "store" servicene enten de er private eller firma

Var i brukt hallen på Møller da jeg var på utkikk og måtte bare gå ut for jeg ble rett og slett sur. Det går ikke an å selge biler som ser så ille ut til de prisene (riper, bulker og generelt lite TLC) :)

Uansett lykke til :)

 

[edit] skjønte av innlegget ditt over at du har barn..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk alle sammen for så mye hyggelig respons! Jeg har fått et bedre innblikk i hva jeg burde velge, og tror det blir en A6 denne gangen :)

 

Edit: Glemte å skrive det helt oppe, men det er snakk om AVANT/STASJONSVÅGN utgavene av begge bilene. (Både A4'en og A6'en) Kom med mer respons/synsvinkler utover Avant, om dere har :)

Endret av Aalesund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten, har et spm til.

 

Etter hva jeg ser så er A6'ene med Tiptronic gir endel billigere enn de med Manuell gir. Jeg er veldig veldig skeptisk til Automat gir siden jeg har hørt mange skrekk historier om at det koster så himmla mye å få fiksa de om det skulle skje noe eller om de blir ødelagt...

 

Noen som vet om det er mye problemer med Tiptronic giren til Audi A6 2.0 TDI? :)

(evt, hva er best av Tiptronic eller Multitronic?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår