Aalesund Skrevet April 24, 2011 Rapporter Share Skrevet April 24, 2011 Hei Ser etter ny bil og det store valget står mellom A4 B7 (2005-2008) og A6 C6/4F (2005-2009). Bilen må ha: diesel motor (har sett på 2.0 TDI'en), MMI (Multimedia skjerm), del/hel skinn seter S-Line, Manuell gir, Helst kjørt under 160.000 KM Prisklassen jeg har tenkt er mellom: 180.000-280.000 KR. - Er usikker på om jeg skal gå for A4'en eller A6'en. Har mest lyst på A6 med tanke på størelse og bedre plass innvendig. Men den er jo endel dyrere enn A4'en, så det blir vell ikke så mye utstyr på en A6 til den prisen? - Noen som vet om det er stor plass forskjell utvendig og innvendig mellom A4 og A6? (Hadde vert stilig å fått sett en side by side sammenligning om noen vet om det finnest) Alle forslag, svar og respons tar jeg i mot med stor takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet April 24, 2011 Rapporter Share Skrevet April 24, 2011 (endret) Hei, det holder med en tråd (les reglene). Om du vil ha denne flyttet til 'Andre Audi Diskusjoner', som blir litt midt mellom, så si i fra. :) Endret April 24, 2011 av henne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audia6blb Skrevet April 24, 2011 Rapporter Share Skrevet April 24, 2011 Her hadde jeg helt klart gått for A6. Har samme bil selv 2,0 tdi 2005 MOD. skikkelig god bil å kjøre , spessielt på langtur. Har hatt en del problemer med den som : Turbo,klimakompressor, låsekasse(bagasjerom) og motorfester til tross for at bilen har gått 80000 km . Ellers en skikkelig fin bil! Lykke til med valget! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 24, 2011 Rapporter Share Skrevet April 24, 2011 (endret) A4 (Avant) har dårlig bagasjeplass. Jeg ble mere enn bittelitt grinete da jeg ikke fikk inn en Emmajunga barnevogn (bagvogn) uten å ta av hjula, eller bruk av mye makt - med risiko for å ødelegge barnevogna eller bilen. Uten barn eller mye bagasje - OK bil. Edit: Min A4 er en 2004 modell (B6). Mulig de nyeste modellene fra 2008 (B8) har bittelitt lengre bagasjerom, eller er det bare bakluka som skråner mere. -- Endret April 24, 2011 av Bwana Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bobfrode Skrevet April 24, 2011 Rapporter Share Skrevet April 24, 2011 Som de andre skriver: har du flere barn: A6, har du ingen barn: A4 :) Har en kompis med A4 B7 og det er trangt i baksetet hvis du som sjåfør har lange ben. A4 B8 har bedre benplass, men den er da nyere ;) Rent teknisk vet jeg ikke om problemer. Bare husk at det er mange brukte A6 leasing/firmabiler på markedet. Bruk god tid på å finne den rette. Sett deg gjerne inn i service intervaller, priser etc. Det er flere som vil selge før de "store" servicene enten de er private eller firma Var i brukt hallen på Møller da jeg var på utkikk og måtte bare gå ut for jeg ble rett og slett sur. Det går ikke an å selge biler som ser så ille ut til de prisene (riper, bulker og generelt lite TLC) :) Uansett lykke til :) [edit] skjønte av innlegget ditt over at du har barn..hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 24, 2011 Rapporter Share Skrevet April 24, 2011 A4 har støørelse som en Golf innvendig, kan du leve med det så kjøp en, hvis ikke gå opp ett hakk. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aalesund Skrevet April 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2011 (endret) Tusen hjertelig takk alle sammen for så mye hyggelig respons! Jeg har fått et bedre innblikk i hva jeg burde velge, og tror det blir en A6 denne gangen :) Edit: Glemte å skrive det helt oppe, men det er snakk om AVANT/STASJONSVÅGN utgavene av begge bilene. (Både A4'en og A6'en) Kom med mer respons/synsvinkler utover Avant, om dere har :) Endret April 25, 2011 av Aalesund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aalesund Skrevet April 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2011 forresten, har et spm til. Etter hva jeg ser så er A6'ene med Tiptronic gir endel billigere enn de med Manuell gir. Jeg er veldig veldig skeptisk til Automat gir siden jeg har hørt mange skrekk historier om at det koster så himmla mye å få fiksa de om det skulle skje noe eller om de blir ødelagt... Noen som vet om det er mye problemer med Tiptronic giren til Audi A6 2.0 TDI? :) (evt, hva er best av Tiptronic eller Multitronic?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet April 25, 2011 Rapporter Share Skrevet April 25, 2011 Jeg tror ikke automatkassene som sitter i nest nyeste A6 er plaget med de feilene som oppstod/oppstår på gamle multitronic kasser. Men det er sikkert lurt å gjøre litt ekstra research :) Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-quattro Skrevet Mai 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2011 IKKE kjøp multitronic. http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=26777782 Noe slikt skal da vel være bra. Ikke veldig mye utstyr, men lav km og full servicehistorikk - langkjørt er ofte bra. Prisen er midt på ditt budsjett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg