snoemann Skrevet April 17, 2011 Rapporter Share Skrevet April 17, 2011 Hei! Tenkte jeg skulle opprette en tråd her for å få innspill og hjelp til diagnose. Bilen min : Mitsubishi Lancer 96 modell 1.6GLXI Bilen har en stund hatt et problem med fusking når den er kald. Dette oppleves som mangel på kraft og at motoren rister veldig. Når motoren ble varm forsvant fuskingen. Nå nylig gikk bilen varm, og det kom noen ufine lyder fra motoren. Hørtes ut som metall mot metall i motoren. Jeg kom meg til bensinstasjon, fikk fylt opp med vann (den bruker vann i perioder) og fylte på litt olje også for å være sikker. Hadde bilen her på tomgang en stund og alt virket normalt, den regulerte varmen bra og ingen ulyder. Jeg kjørte derfor videre, men etter en liten stund gikk bilen varm på nytt med de samme ulydene. Gaffel mot asjett lyd liksom, bare i takt med motoren. Jeg stoppet så bilen og ble tauet hjem. Motoren går varm med ulyder. Fusker når den er kald, mangel på kompresjon? Oljen har en brun farge. Bruker vann, (kanskje bare i perioder). Starter og går ok frem til den bilr varm, da kommer ulydene og motoren blir FOR varm. Innspill mottaes med stor takknemlighet =) Siter Min 200sx Solgt, Min tidligere Golf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 17, 2011 Rapporter Share Skrevet April 17, 2011 Lukter det eksos av vannet? Er oljen VELDIG tynn? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snoemann Skrevet April 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2011 Når jeg tenker etter så virka kanskje olja litt tynn ja ..... Hvordan vannet lukter har jeg ikke tenkt på, tror ikke det lukta spesielt eksos, men kan sjekke mer senere. Siter Min 200sx Solgt, Min tidligere Golf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smedsrun Skrevet April 17, 2011 Rapporter Share Skrevet April 17, 2011 kan være gjennomslags iblokka, olja kan bli tynn da du får bensin i olja... lukt på olja om det lukter bensin. å ta en komp test. det att motorn din går varm kan være att olja ikke kjøler og smører nok å da får du ufin lyd også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snoemann Skrevet April 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2011 Okei, hvis noe av dette er tilfellet ... hva snakker vi da? Topp-pakning? Kan stempelringene være røket? Siter Min 200sx Solgt, Min tidligere Golf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 18, 2011 Rapporter Share Skrevet April 18, 2011 Uten å ha hørt bilen, så er forslaget defekt toppakning, vann i olja, når den blir varm så renner olja ut av ventilløfterene, og da blir det tikking. Men som sagt, uten å ha hørt bilen Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snoemann Skrevet April 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2011 Kan dette skje uten at olja blir grå? Slik det er nå er den brun ..... takk for inspillet! Siter Min 200sx Solgt, Min tidligere Golf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 18, 2011 Rapporter Share Skrevet April 18, 2011 Ser du noen perler på peilepinnen? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 18, 2011 Rapporter Share Skrevet April 18, 2011 Skru av oljepåfyllings lokket; Er det hvit guffe der er det vann i olja. Hvis det kommer hvit røyk ut av eksosen selv når bilen er varm og det er varm i lufta er nok toppakningen gått. Kan hende vanntempgiveren din er gåen slik at den ikke åpner og at vifta aldri starter (hvis det er el.vifte) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snoemann Skrevet April 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2011 -Ikke hvit guffe under oljep�fyllingslokket. -Ikke hvit r�yk av eksosen n�r bilen er varm. -Vifta starter n�r motoren blir varm. Men det bl�ser endel opp av oljep�fyllingslokket... skal det gj�re det? Fant en boble eller to p� peilepinnen ogs�... men ingen bobler n�r jeg peilet med motoren av. Siter Min 200sx Solgt, Min tidligere Golf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 18, 2011 Rapporter Share Skrevet April 18, 2011 ...lukt på olja om det lukter bensin... Prøv dette. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snoemann Skrevet April 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2011 Mens motoren går eller etterpå? Siter Min 200sx Solgt, Min tidligere Golf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet April 18, 2011 Rapporter Share Skrevet April 18, 2011 det kommer på det samme om den går eller ikke, lukter det bensin av olja så lukter det bensin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snoemann Skrevet April 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2011 Lukter kanskje litt bensin faktisk ja .... hva kan det bety? Siter Min 200sx Solgt, Min tidligere Golf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 19, 2011 Rapporter Share Skrevet April 19, 2011 at du burde ha skiftet olje for lenge siden eller at motoren av en eller annen grunn får for mye bensin. Sjelden jeg har vært bort i at motorolja lukter bensin pga gjennomslag, men får motoren alt for mye bensin kan det vaske vekk oljefilmen til stempelringene og det kan jo være uheldig. Det er ikke rett og slett en varmskjæring du har fått. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg