Har et problem på min italienske rekkefemmer (Lancia K, 2.4L, 20V, 175HK).
Har dere noen antakelser til hva som kan være feil?
Feilsymptomer:
- Tennplugger. På min motor sitter hver plugg ca 20 cm nedi hvert sitt plugghull med hver sin separate coil. Alle 5 plugger ser like fine ut på innsiden (inni motor). Men på utsiden (dvs på den hvite keramikken) fyller det seg olje i 4 av plugghullene. En av plugghullene fyller seg mye mer enn de andre slik at pluggen drukner. Motoren bruker lang tid på å stabilisere seg på tomgang hvis jeg ikke fjerner oljen.
- Bilen var nettopp på eu-kontroll der den såvidt passerte under CO grensa.
- Bilen bruker ca 1-2 liter olje på 1000km
- Ved motorbremsing i nedoverbakke, kommer det blåhvit røyk fra eksosen når jeg gir på i bunn av bakken. Lang bakke = mye røyk.
- Bilen bruker ikke nevneverdig mer bensin.
Alt dette kom helt plutselig og har ikke blitt noe værre det siste året. Hva kan han skjedd?
Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.
Har et problem på min italienske rekkefemmer (Lancia K, 2.4L, 20V, 175HK).
Har dere noen antakelser til hva som kan være feil?
Feilsymptomer:
- Tennplugger. På min motor sitter hver plugg ca 20 cm nedi hvert sitt plugghull med hver sin separate coil. Alle 5 plugger ser like fine ut på innsiden (inni motor). Men på utsiden (dvs på den hvite keramikken) fyller det seg olje i 4 av plugghullene. En av plugghullene fyller seg mye mer enn de andre slik at pluggen drukner. Motoren bruker lang tid på å stabilisere seg på tomgang hvis jeg ikke fjerner oljen.
- Bilen var nettopp på eu-kontroll der den såvidt passerte under CO grensa.
- Bilen bruker ca 1-2 liter olje på 1000km
- Ved motorbremsing i nedoverbakke, kommer det blåhvit røyk fra eksosen når jeg gir på i bunn av bakken. Lang bakke = mye røyk.
- Bilen bruker ikke nevneverdig mer bensin.
Alt dette kom helt plutselig og har ikke blitt noe værre det siste året. Hva kan han skjedd?
Edited by andaShare this post