Gå til innhold

Får ikke løs framdemperne fra spindlene!

Ranger emnet


eritom

Anbefalte innlegg

heisann!

 

Har ett problem nå etter å ha forsøkt å skifte til coilovers...

 

Demperne foran sitter jo fast i spindelene... Har p

prøvd å bende opp "klemma" som holder demperen i spindelen, men det er ikke nok ;-(

 

hva mer sitter demperne i? 3 bolter i toppen, 1 mutter i "staget til stabstaget" og låsebolten i spindelen...

 

Tips please? Jeg trenger komme nærmere bakken ;-)

2012 Octavia RS TDi DSG

2006 Octavia RS 2.oTFSi

1999 Siliva S15 Spec R

1994 Galant "RWD 3.1TT"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varme er det siste du trenger. Det beste er å bruke en nav-spreder som det heter, som du setter i sporet bak og vrir rundt så du åpner klemma :) da løsner den greit. Brukte det siste gangen jeg hadde ut demperne på min, men de to første gangene brukte jeg et stort skrujern og slo inn i sporet bak og bendte opp mens jeg slo klemma ned med klubbe. Tungvindt (!), men det går... Varme hjelper det ingenting, da det bare vi klemme mer når det utvider seg :)

 

Demperne sitter i 3 skruer i toppen, og med den låsebolten i bunn på klemma. Samt sitter det stag ned til stagstaget :) (dette staget må du bytte til kortere på FK, men det følger med sammen med settene som du sikkert har sett)

Endret av Stambo

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møller har visstnok, er et spesialverktøy. Mener det heter 3424 :)

 

DSC00255.jpg

 

Det går uten også, gjort det to ganger uten ;) Men lettere med :p

Ellers er det store utland en mulighet, men det tar gjerne litt tid...

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår