Terje92 Skrevet April 2, 2011 Rapporter Share Skrevet April 2, 2011 Hei, jeg har en vento 96 2.0 Når jeg starter bilen og motoren er på ca 60-70 grader og kjører på litt høyt turtall så faller turtallet plutselig av og til hopper det opp og ned men nå i det siste faller det rett ned på 100, ikke 1000 men 100 omdreininger og så dauer bilen. Glemte også å nevne at det kommer en slaks tikkelyd som høres ut som om det kommer fra bak turtall viseren eller bak der en sted. Hvis jeg prøver å starte den igjen rett etterpå skjer det ikke annet at motoren skinner, men om jeg venter noen sekund så starter den helt fint igjen. Noen som har peiling på hva som er feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje92 Skrevet April 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2011 Tok feilminne: 00515 016 Hallgiver -g40- Signal uden for toleranceområde Sporadisk Noen som kan hjelpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 11, 2011 Rapporter Share Skrevet April 11, 2011 Leste du ut dette mens motoren gikk? Dette kan komme av feil inntilling på registeret (registerreima), dårlig kontakt til hallgiveren, dårlig hallgiver eller feil på ECU. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje92 Skrevet April 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2011 nei, bare tenninga sto på. så antar at ikke dette er feilen da? Idag stoppa jo bilen helt :S begynte å hoppe på turtallet når jeg kjørte, etter noen sekund falt det rett ned og bilen daua. Jeg rant da videre og svingte inn på en bensinstasjon som var like ved så jeg ikke sto midt i veien. Prøvde å få start men bare skinner og skjer ikke noe, så fant jeg til slutt ut at den ikke tenner, men det er ikke coilen, prøvde å bytte ut den. Noen som har forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 11, 2011 Rapporter Share Skrevet April 11, 2011 Kan det være det berømte reléet for strømtilførsel til ECU som har sviktet mon tro? Sjekk først om registeret er riktig timet, samt verifiser om hallgiver fungerer som den skal. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje92 Skrevet April 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2011 Hei, det relèet, hvor ligger det? og har du nummeret på det, jeg kjøpte det de trodde var det riktige så derfor lurer jeg på om du har nummeret også :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 19, 2011 Rapporter Share Skrevet April 19, 2011 Rele nr 30, sitter i sikringsboksen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje92 Skrevet Mai 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2011 Andre forslag? er ikke relèet heller :/ Bytta relèet på lørdag, idag stoppa bilen på vei til trening, kom meg av veien og venta litt, starta etter litt og venta til bilen ble varm (90 grader, fordi stopper ikke når den er varm). når jeg skulle hjem igjen hadde jeg bilen på tomgang til den ble varm for at den ikke skulle stoppe når jeg kjørte, men stoppa på ca 60 grader, starta bilen igjen etter et par min, så stoppa den igjen på ca 70 grader. da starta den ikke mer, venta 45 min så starta den, men stoppa igjen på ca 60 grader og ville ikke starte igjen. Den stopper aldri når den har stått over natten når jeg skal på jobb, det er liksom bare når jeg har kjørt den et lite stykke og stopper den i 1-2 timer og skal kjøre igjen da skjer dette :( Håper noen har noen flere forslag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mai 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2011 Har du sjekket mulig vakuumlekkasje, flensen under "forgasseren", og slange til bremsekraftforsterker. Om problemet er temperaturavhengig kan det også være greit å bytte temp-sensor. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje92 Skrevet Mai 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2011 Andre forslag? er ikke relèet heller :/Bytta relèet på lørdag, idag stoppa bilen på vei til trening, kom meg av veien og venta litt, starta etter litt og venta til bilen ble varm (90 grader, fordi stopper ikke når den er varm). når jeg skulle hjem igjen hadde jeg bilen på tomgang til den ble varm for at den ikke skulle stoppe når jeg kjørte, men stoppa på ca 60 grader, starta bilen igjen etter et par min, så stoppa den igjen på ca 70 grader. da starta den ikke mer, venta 45 min så starta den, men stoppa igjen på ca 60 grader og ville ikke starte igjen. Den stopper aldri når den har stått over natten når jeg skal på jobb, det er liksom bare når jeg har kjørt den et lite stykke og stopper den i 1-2 timer og skal kjøre igjen da skjer dette :( Håper noen har noen flere forslag. Glemte å skrive at før bilen stopper så kommer det en klikkelyd (klikk, klikk, klikk så stopper den) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje92 Skrevet Mai 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2011 Har fått tips om at det kan være tempføler, og det er vel ganske lett på denne bilen? Hvordan er det å bytte g40 hallgiver på denne? kommer permanent feil på den mens den sviver så tenkte jeg skulle bytte den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2011 Hallgiver er enkel å bytte. Finnes i flere versjoner, enklest å bytte de som sitter på kamakselen, noe verre med de i fordeleren. Du har ikke opplyst hvilken motortype du har, vet derfor ikke hvilken hallgiver som er på din motor. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje92 Skrevet Mai 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2011 (endret) Hadde den inne på verkstedet idag og bytta temp føler så skulle jeg kjøre ut å vaske bilen, da stoppa den, så fikk dytta den inn igjen, målte at hallgiveren på fordeleren var ok, fikk bekrefta at jeg bytta rette relè igjen, skjekka pluggene, at motoren fikk bensin osv. fant ikke ut noe, rett før jeg ga opp så starta den men stoppa igjen, starta igjen og stoppa på rett over 70 grader, så ville den ikke mer, men prøvde å skinne mens jeg dunka på relèene og da starta den nesten, men så ville den ikke mer, så skinna vi og tog ut motor strømforsynings relèet og satt det i igjen og da starta den :P Så ser jo ut som det er noe med det relèet, men bytta det for 1 uke siden så hva kan være galt med det? noen som vet? edit: Det er 1996 2.0 liter 116 hest, men har trenger kankje ikke vite det om det er noe med det relèet. Endret Mai 7, 2011 av Terje92 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.