Gå til innhold

Turtallet faller og motor stopper

Ranger emnet


Terje92

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en vento 96 2.0

Når jeg starter bilen og motoren er på ca 60-70 grader og kjører på litt høyt turtall så faller turtallet plutselig av og til hopper det opp og ned men nå i det siste faller det rett ned på 100, ikke 1000 men 100 omdreininger og så dauer bilen.

Glemte også å nevne at det kommer en slaks tikkelyd som høres ut som om det kommer fra bak turtall viseren eller bak der en sted.

Hvis jeg prøver å starte den igjen rett etterpå skjer det ikke annet at motoren skinner, men om jeg venter noen sekund så starter den helt fint igjen.

 

Noen som har peiling på hva som er feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

nei, bare tenninga sto på. så antar at ikke dette er feilen da?

 

Idag stoppa jo bilen helt :S

begynte å hoppe på turtallet når jeg kjørte, etter noen sekund falt det rett ned og bilen daua.

Jeg rant da videre og svingte inn på en bensinstasjon som var like ved så jeg ikke sto midt i veien.

Prøvde å få start men bare skinner og skjer ikke noe, så fant jeg til slutt ut at den ikke tenner, men det er ikke coilen, prøvde å bytte ut den.

 

Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Andre forslag? er ikke relèet heller :/

Bytta relèet på lørdag, idag stoppa bilen på vei til trening, kom meg av veien og venta litt, starta etter litt og venta til bilen ble varm (90 grader, fordi stopper ikke når den er varm).

når jeg skulle hjem igjen hadde jeg bilen på tomgang til den ble varm for at den ikke skulle stoppe når jeg kjørte, men stoppa på ca 60 grader, starta bilen igjen etter et par min, så stoppa den igjen på ca 70 grader.

da starta den ikke mer, venta 45 min så starta den, men stoppa igjen på ca 60 grader og ville ikke starte igjen.

 

Den stopper aldri når den har stått over natten når jeg skal på jobb, det er liksom bare når jeg har kjørt den et lite stykke og stopper den i 1-2 timer og skal kjøre igjen da skjer dette :(

 

Håper noen har noen flere forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre forslag? er ikke relèet heller :/

Bytta relèet på lørdag, idag stoppa bilen på vei til trening, kom meg av veien og venta litt, starta etter litt og venta til bilen ble varm (90 grader, fordi stopper ikke når den er varm).

når jeg skulle hjem igjen hadde jeg bilen på tomgang til den ble varm for at den ikke skulle stoppe når jeg kjørte, men stoppa på ca 60 grader, starta bilen igjen etter et par min, så stoppa den igjen på ca 70 grader.

da starta den ikke mer, venta 45 min så starta den, men stoppa igjen på ca 60 grader og ville ikke starte igjen.

 

Den stopper aldri når den har stått over natten når jeg skal på jobb, det er liksom bare når jeg har kjørt den et lite stykke og stopper den i 1-2 timer og skal kjøre igjen da skjer dette :(

 

Håper noen har noen flere forslag.

 

Glemte å skrive at før bilen stopper så kommer det en klikkelyd (klikk, klikk, klikk så stopper den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallgiver er enkel å bytte. Finnes i flere versjoner, enklest å bytte de som sitter på kamakselen, noe verre med de i fordeleren. Du har ikke opplyst hvilken motortype du har, vet derfor ikke hvilken hallgiver som er på din motor.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den inne på verkstedet idag og bytta temp føler så skulle jeg kjøre ut å vaske bilen, da stoppa den, så fikk dytta den inn igjen, målte at hallgiveren på fordeleren var ok, fikk bekrefta at jeg bytta rette relè igjen, skjekka pluggene, at motoren fikk bensin osv. fant ikke ut noe, rett før jeg ga opp så starta den men stoppa igjen, starta igjen og stoppa på rett over 70 grader, så ville den ikke mer, men prøvde å skinne mens jeg dunka på relèene og da starta den nesten, men så ville den ikke mer, så skinna vi og tog ut motor strømforsynings relèet og satt det i igjen og da starta den :P

Så ser jo ut som det er noe med det relèet, men bytta det for 1 uke siden så hva kan være galt med det? noen som vet?

 

edit:

Det er 1996 2.0 liter 116 hest, men har trenger kankje ikke vite det om det er noe med det relèet.

Endret av Terje92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår