Gå til innhold

Trenger tips ang. kjøp av Leon 1.6 Signo.

Ranger emnet


Dodge dart-Wernberg

Anbefalte innlegg

Heisann Godtfolk!

 

 

Har en kompis som vurderer en Leon 01 mod. som førstegangs doning. Men siden jeg har hørt en del tull om Seat, egentlig alt generelt, tenkte jeg jeg fikk høre med noen med peiling når det kommer til disse bilene. Så hvordan er holdbarheten på motor, drivverk og understell? Å hvordan er det å skru på dette selv?

Så har du noen tips eller erfaring, så si ifra!

Ser helst etter kun seriøse svar :)

 

Legger en link til annonsen: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25044125

 

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som på de aller fleste VAG biler nødvendig å skifte deler i forstillingen fra tid til annen. Dette er på grunn av at VAG har noe mer kompleks forstilling, som man gjerne merker i mer komfort og bedrede kjøre egenskaper. Dette er forholdsvis enkelt å skru på selv. Jeg er ikke mekaniker, men skifter disse delene uten problemer. Ellers så har jeg ikke hørt noe negativt om 1.6 literen. Tror den er forholdsvis driftsikker. Det er tross alt en motor som ikke er tatt så altfor mye ut av.

 

Når det gjelder feil og mangler på Seat, så er det ikke så ille. Faktisk er det typisk mindre problemer med Seat enn f.eks. Audi og Volkswagen, som er i samme selskap. Dette begrunnes gjerne med at teknologien kommer sist til Seat, og barnesykdommer og erfaringer gjør at teknologien har blitt forbedret/utbedret til det kommer til Seat. Spanjolene er ikke de som bygger best biler når de styrer alt selv, og heller ikke så veldig imponerende når de skal sette sammen biler for andre merker, men Seat er spanjolenes hjertebarn, og da ligger det vist litt prestisje i å gjøre de gode. Det hjelper nok også at de får et tysk byggesett, som de bare skal sette sammen.

 

Selv er jeg meget godt fornøyd med Seat. Delene er som TransMedia påpeker det samme som sitter i A3, Golf og Octavia I. Eneste Seat mangler er norsk importør. Det er ikke noe problem i forhold til deler.

 

Det er også kjekt å ha en bil som ikke alle har. Jeg synes også at 01 Leon er langt penere enn 01 A3, 01 Golf og 01 Octavia.

 

Personlig synes jeg derimot at 1.6 literen blir litt liten, selv om den bare skal drasse på 1.1 tonn, men det er nok mer enn nok i en førstebil. 0-100 på mellom 10 og 11 sekunder, vil jeg tro.

2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt)

Graphics by Terondo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår