Gå til innhold

Trenger tips ang. kjøp av Leon 1.6 Signo.

Ranger emnet


Dodge dart-Wernberg

Anbefalte innlegg

Heisann Godtfolk!

 

 

Har en kompis som vurderer en Leon 01 mod. som førstegangs doning. Men siden jeg har hørt en del tull om Seat, egentlig alt generelt, tenkte jeg jeg fikk høre med noen med peiling når det kommer til disse bilene. Så hvordan er holdbarheten på motor, drivverk og understell? Å hvordan er det å skru på dette selv?

Så har du noen tips eller erfaring, så si ifra!

Ser helst etter kun seriøse svar :)

 

Legger en link til annonsen: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25044125

 

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som på de aller fleste VAG biler nødvendig å skifte deler i forstillingen fra tid til annen. Dette er på grunn av at VAG har noe mer kompleks forstilling, som man gjerne merker i mer komfort og bedrede kjøre egenskaper. Dette er forholdsvis enkelt å skru på selv. Jeg er ikke mekaniker, men skifter disse delene uten problemer. Ellers så har jeg ikke hørt noe negativt om 1.6 literen. Tror den er forholdsvis driftsikker. Det er tross alt en motor som ikke er tatt så altfor mye ut av.

 

Når det gjelder feil og mangler på Seat, så er det ikke så ille. Faktisk er det typisk mindre problemer med Seat enn f.eks. Audi og Volkswagen, som er i samme selskap. Dette begrunnes gjerne med at teknologien kommer sist til Seat, og barnesykdommer og erfaringer gjør at teknologien har blitt forbedret/utbedret til det kommer til Seat. Spanjolene er ikke de som bygger best biler når de styrer alt selv, og heller ikke så veldig imponerende når de skal sette sammen biler for andre merker, men Seat er spanjolenes hjertebarn, og da ligger det vist litt prestisje i å gjøre de gode. Det hjelper nok også at de får et tysk byggesett, som de bare skal sette sammen.