Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? bremse trøpel på seat ibiza haster!

Ranger emnet


kimar

Anbefalte innlegg

Hei har en seat ibiza 1,4 1994 mod med vw bremser.

Har montert nye skiver og kloser frame men får ikke trykt bremse stemplet(tror det er det heter)

helt sammen. slik at jeg ikke får caliptern på plass.

Hva kan hvere galt?

Må ha bilen på veien på mandag så håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at stempelet ikke går helt inn i caliperen eller at du har satt på for tykk bremseskive/klosser i forhold til det caliperen er beregnet for? Bak så skal stemplene skrues inn, men du skriver framme og der skal de presses inn.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal normalt gå å trykke inn stemplene i calipper så de er i kant med godset rundt.

Kan være at det er litt rust på stemplene ytterst slik at de "butter".

 

Du kan prøve med en skrutvinge eller noe (jeg bruker en lageravtrekker, og legger en gammel bremsekloss i mellom mot stempelet).

Dersom de går veldig tregt er det imidlertid mulig at bremseklossene kan bli liggende på, og går varme.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rengjort stemplet for rust ytterst på kanten.

 

Bwana mener nok ytre del av stempelet under/bak mansjetten, ikke den delen av stempelet som ligger mot bremseklossen ;)

Ta av caliperen på den andre siden og se om stempelet der går lengre inn ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får evt. slipe ned klossene så de passer da.

 

Vet dog ikke helt hvilken metode som er best for å få de helt plane,

men et hardt flatt underlag, 60 sandpapir, og bevege de i et 8-tall mønster burde funke.

 

Støvmaske kan være greit.

 

--

Endret av Bwana


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår