Gå til innhold

Effektannlegg 2,6 V6

Ranger emnet


Jesper1201

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I`m back! Vel nå har jeg blitt lovet og lygd om akslinger fra diverse høggere her i landet og F*** så treig de er! Første høggeren glemte å si at akslingen var ødelagt, ergo jeg gikk og ventet en uke på pakken som aldri ble sendt. 2. mann sendte akslingen tirsdag denne uken, og nå har det gått nesten en uke. Får se hvordan det utarter seg.

 

Ja, jeg hadde bare en katt. Trodde virkelig jeg hadde to selv.

 

Og video og lydsnutt skal komme så snart bilen er i kjørbar stand! Startet den nå nettopp og den brummer noe helt sykt ved kaldstart, men så snart turtallet roer seg så blir den helt stille og overkommelig!

 

V6 kontra 5`er så har V6 en mye mer skarp og hissig tone. 5`er ligger litt dypere, og mer distinkt :P Min bror har 5`er uten katt, så er artig å sammenligne. Er underlig at V6`n skulle bli så sinnsykt høyere lyd uten katten. Den demper virkelig lyden markant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil aldri få V8 lyd av en V6. Men jeg er meget fornøyd med lyden i min etter jeg satte på ny bakre lyddemper.

 

Nei det skjønner jeg jo, men det jeg mente var at jeg ønsker å oppnå samme typpe brumming/romling som man generelt får fra eksosen deres.

1997 Audi A4 1.8TQ - Vorsprung Durch Technik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere om denne som alternativ potte?

Så hvertfall meget stilfull ut, med ferdige fester. Litt stiv pris riktignok.

 

Så veldig kurant ut den der. Prisen var vel heller ikke den høyeste jeg har sett.

men den er til en 2.8, lurer på om det er samme til 2.6?

 

Uansett nå har jeg montert ny aksling og ENDELIG fått kjørt bilen! Lyden når jeg drar på er utrolig artig og hissig!

 

Filmet en liten snutt:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at du har fått orden på det :)

 

Personlig syns jeg lyden ble litt for bråkete, V6 bromminga var lissom borte, hvis du skjønner hva jeg mente.

Men, hissig det var'n :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har den samma potta som jeg linket til for 2.6 mener jeg.

Lyden var OK, litt i "råneste" laget for min del men hver sin smak.

Så fort jeg er ferdig med et mindre reparasjonsprosjekt på min bil og jeg får svar fra supersprint.com så blir det til og begynne dette eksos prosjektet.

 

EDIT: Sjekket mailen i stad og fikk beskjed fra supersprint om at denne potta var ute av produksjon, noe som var synd for denne er det beste alternativet jeg har funnet hittil.

Endret av Homes

1997 Audi A4 1.8TQ - Vorsprung Durch Technik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår