Jump to content
Bilforumet.no

Homes

Bruker
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

About Homes

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 04/15/1991

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil og lyd
  • Modell (eks S4)
    318is
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1995
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    1.8 16v
  • Fylke
    Telemark

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Porsgrunn
  • Interests
    Bil

Contact Methods

  • Bosted
    Porsgrunn
  1. Har han fjernet noe DEFA alarm eller lignende i forbindelse med montering av anlegget? Sjekk at det ikke er kortslutning noe sted på nye eller gamle kabler.
  2. Homes

    Chip på 1.8t. Verdt det?

    tuningservice.no , de holder til i porsgrunn og hadde fin pris :) Er omtrent samme chip som de fleste bruker antar jeg :)
  3. Homes

    Chip på 1.8t. Verdt det?

    Fint med innput :) Er klar over at bilen i prinsippet ikke bruker mer bensin. Men i praksis blir det konsekvensen av ekstra krefter. Regner med at det blir chipping etter jul. Kommer til å bytte resirk ventilen og ta en oljeflush på motor i forkant snart. Er alltid flink til å la turbo kjøle ned før stopp, men fint du tipser om det anyway :) Tar gjerne med andre opplevelser også, negative så vel som positive!
  4. Hei spørsmål til alle dere som har chippet sin VAG 1.8t. Det er jo en vanlig bil å chippe som ikke trenger noe særlig modifikasjon. Men jeg lurer på, synes dere chippingen er verdt det? Og med det tenker jeg på: Høyere forbruk, 98 bensin, noe mer slitasje. Er de ekstra kreftene verdt de ekstra kronene? Synes standard 150hk er helt ok men kunne tenkt meg en anelse mer trøkk i mellomregisteret og da passer jo en chip på k03 ypperlig. Hva er folkets erfaringer? Bilen har forøvrig gått 152k km.
  5. Send en mail til motoza (www.motozaperformance.com). Han lager gode maps til original motorstyring som du bare overfører med pc.
  6. Lurer på om noen vet om isbaner eller trygge brøytede vann eller tjern som man kan kjøre på i nærheten av skien? Man må nok litt inni landet regner jeg med. Er med i diverse klubber som tilbyr isbane kjøring men det er i funasdalaen og steder som det tar 10 timer å kjøre til. Kunne tenke meg noe som var i nærheten slik at man kunne leke seg litt med bilen under trygge omstendigheter. Skrik ut om noen vet noe !! :)
  7. Jeg ser mye på bil annonser selv og det værste jeg ser er "ring for info" Dette på biler opp i 500k kroners klassen. Det holder bare ikke. Om en person ikke engang gidder å legge ut grunnleggende vital informasjon om bilen er han ikke en kar jeg gidder å kjøpe bil av. Generelt slurv blir jeg også oppgitt av, feks: ikke oppgitt sylindervolum osv, regnr, girkasse. Man skal ikke måtte lete gjennom masse tekst for å finne slikt. Mange som insisterer på å skrive hele annonsen MED STORE BOKSTAVER FOR FAEN!!!!!!! Og i tillegg gjerne avslutte det hele med " telefonselgere kan reise til helvete faenskap faen!" Man fremstår ikke særlig sympatisk da, og det er meget viktig når man skal selge bil. Hissig innlegg men noe sted må man få det ut:P
  8. OBS: Selges eller byttes mot noe med bak/firehjulsdrift. Må være eu godkjent en stund. Helst en Mercedes w124, karrosserirust eller kmstand spiller ingen rolle så lenge den er godkjent så lenge som mulig. Kan betale et mindre mellomlegg. Kan vurdere golf 3 også. Det er en 318i Touring med en M42B18 (318is) motor. I det siste så har jeg hatt problemer med starteren som jeg ikke finner ut av. Siden jeg ikke har sted eller tid til å fordype meg i dette sjekker jeg interessen for salg. Starteren vil ikke alltid dra rundt, og noen gangen drar den rundt uten å slå inn på svinghjulet. Starter alltid til slutt etter en del forsøk. Positivt med bilen: Brukbar kilometerstand. Motor rundt 200k Ny clutch og trykkplate, utløserlager i sommer Ny termostat og vannpumpe i sommer. Ny toppakning og toppdekselpakning for 1 måned siden, byttet av mekaniker og justert posisjon på kammer. Nye skiver og klosser bak i sommer. Nye klosser foran i sommer, skiver ok. Nytt Varta batteri i høst. Nye pærer i alle lykter foran. Eksos reparert hull av svendsen eksos i august Fine 17" på sommer med gode dekk, 15" på vinter med gode dekk. Elektrisk takluke og speil. Kabler til sub lagt opp. Sentrallås. Negativt med bilen: Parkeringsskade på bakre venstre hjulbue. Problemer med starter. Bruker vann og damper i eksos, begriper ikke hvorfor. Litt sigen bakdemper. Slitent endeledd venstre side. Håndbrekk tar et stykke opp. Lakken på bilen er ok, bortsett fra parkeringsskaden, litt bobler her og der. Føles god å kjøre, ingen problem med kasse eller diff. Selges over 8000kr. Ikke under for da lønner det seg for meg betale noen for å ordne den. Jeg mener dette ikke er upris da bare motor og deler koster mer enn det. Dessuten er ikke bilen gått så grusomt langt så den er ikke så slitt generelt. Jeg er særdeles lite hypp på å selge men jeg må ha en bil som starter hver gang, og som student har jeg ikke tilgang på skruplass EU godkjent frem til februar 2012. Send PM eller mail til: timster@live.no annonsen om det er noe som er uklart. Bilen befinner seg stort sett i Porsgrunn. Bildene er fra i sommer men bilen ser tilnærmet lik ut per dags dato.
  9. Homes

    Motorhester vs Hjulhester

    Innbilte meg at det kunne være noe slikt. Fascinerende at så mye effekt går over i bare tull:P Takk for svar:)
  10. Med fare for å virke svært grønn lurer jeg allikevel på en ting. Man sier jo som regel at en bil har et visst tap i drivverket og at effekten i motor ikke er den samme på navene. Og med det lurer jeg på, hvor blir det av energien? Hvis rotasjonsbevegelsen ikke slurer bort et sted så hva kommer det av at effekt forsvinner? Hvorfor har f.eks quattro så mye som 25% "tap" (er ikke bombesikker på det tallet) Og forresten, "Bhp" "brake horsepower", er det fra navene eller fra svinghjul? Setter pris på alle forklaringer:)
  11. Takker for svar:) Jeg tror ikke demperne er ødelagt da den ikke duver farlig mye, men den virker litt myk. Vet ikke når de har vert bytta desverre. Mest pga holdningen på bilen jeg ønsker å utbedre dette, og det at jeg er redd den vil synke vel lavt med full tank og folk i baksetet. Har sjekket litt på senkesett og fjærer men det er ikke så lett å finne når jeg ikke skal ha noe senk bak. Har sett at Parts and retards har noe greier for en rimelig krone, er disse noe å satse på?
  12. Hei, jeg har nettop kjøpt meg en 36 Touring som jeg synes fremstår litt sigen på bakdemperene. Jeg er ikke ute etter å senke denne men heller å få den til å se litt mer frisk ut. Jeg så for meg noe ala denne bilen: Det er også litt negativ camber på bilen i dag og jeg ønsker å rette det til å bli omtrent 0. Men det vil vel skje automatisk når den blir hevet litt? Må jeg bytte både fjærer og dempere for å få til dette eller kan det holde med bare fjærer? Er det viktig å gå for originalfjærer eller kan noe aftermarket være bra nok? Vel og merke så var bilen ganske billig så jeg skal ikke legge enorme summer i den. Setter pris på alle svar og forslag:D
  13. Du er antakligvis kjent med at noen av dem møtes i garasjeanlegget under Sandvika Kino på kveldstid?
  14. Ikke for å være gledesdreper, men jeg personlig har ikke hatt gode erfaringer med å plukke på høggern. For det første har jeg stort sett fått dårlige priser og for det andre er ofte mye av det jeg vil ha ødelagt fordi kjærra har stått med åpne ruter i årevis o.l. Jeg sier ikke at det bare er elendighet, men ikke ha for høye forhåpninger;) Dessuten kan det være en fordel å ha med seg en voksen om du er ung, ungdom for ofte dårligere priser.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.