Gå til innhold

Skal jeg vrake eller selge Vectraen?

Ranger emnet


finken2

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle prøve å skvise Vectraen gjennom EU kontrollen. Har kjøpt alt av deler, og tenkte jeg skulle sette igang idag.

Oppdager da at kjølevæska er brunhvit på farge.....

 

Oljen er svart, ikke noe kjølevæske i den såvidt jeg kan se...

 

Tenker at i verste fall så er toppakninga gåen. Sålenge oljen ikke er hvit, så kan jeg vel bruke bilen. Tror dere den vil kjøre et par år til??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være rust som har farget kjølevæsken. Om du har for svakt blandet frostvæske eller at den er for gammel så kan det begynne å ruste. Start med å skifte kjølevæske du.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket litt mer nå, og det kan kanskje se ut som noe rustfarge. Vet jeg toppet engang med noe essogrønn væske (blå fra før) Kan det gjøre at kjølevæsken blir blakket?

 

Er det en enkel måte å sjekke om pakningen er gåen, f.eks at det blir trykk i ekspansjonstanken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å kjøpe radiatorrens og kjøre med det i et par dager selv om det står et par timer på flaska så gjør ikke det noe. Da tapper du ut så mye kjølevæske du klarer og fyller på helt ny væske. Om det blir farge på vannet etter en stund så er det en mulighet for at det er toppakning.

 

Edit: Du må IKKE blande forskjellige typer kjølevæske! Da ender det med at det blir slush!!

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår