Gå til innhold

bensinpumperelè problem(Golf mk2. 89-)

Ranger emnet


Zebbe

Anbefalte innlegg

hei å hå!

fikk et litet problem med golfen igår, da jeg skulle kjøre hjem, og rundet en rundkjøring og kjørte over en fartsdemper. begynte bensinpumperelè'et og "skrike" ? da jeg vrir av tenningen og vrir den på står relè'et og "skriker".

fikk tak i ett nytt relè idag fra Møller, og dette var stille forsåvidt.. til jeg startet bilen, da begynte dette også å "hyle"..

 

hva kan være feilen? tenningsbakstykket? :S har aldrig hatt problemer med dette før. og allt av viskere,varmeapparat,osvosv fungerer.. jordingsfeil?

 

vanskelig og forklare.. men filmet litt(med mobilen desverre så man ser ikke stort.. men du hører)

What About the good things Hitler did?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette motor med Monopoint injection?

 

I så fall får releet spenning fra ECU. Tenningsbakstykke er da ikke trolig feilkilde siden ECU har spenning (motor går)

 

Mulige feilkilder er da ledning/kontakter mellom rele og ECU, og jordforbindelsen til releet.

Jeg tror helst på jordingsfeil.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp er monopoint =) 1.8l RP motor.

 

hvor er det jordet isåfall? :S synes det er rart da bilen har g�dd helt topp helt til jeg rundet rundkjøringen, da begynte bilen og gå dårlig, og enda dårligere etter fartsdemperne og tilslutt stoppet den og relè'et hylte.

 

og nei. bilen starter ikke med mindre jeg bryter kontakten i relè'et.. slik at relè'et ikke er aktivt. med en gang relè'et får kontakt(og hyler) dør bilen..

Endret av Zebbe

What About the good things Hitler did?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår