Gå til innhold

Polo 6n vil ikke starte, og null respons ved tenning! Hjelp!

Ranger emnet


chipchop

Anbefalte innlegg

Min kjære Polo vil plutselig ikke tenne lenger. Dette skjedde da jeg kom hjem fra en tre ukers ferie. Bilen har stått ute.

Altså når jeg vrir nøkkelen til det siste hakket for å få startmotoren til å gå, da skjer det absolutt ingenting.

Ingen klapring i relèer (som ved dårlig batteri), ingen kjiming fra startmotoren, ingenting. Det kommer bare en klukk lyd og ingenting skjer.. Noen som vet hva som er galt? :( mistenker batteri, men lys og stereoanlegget fungerer helt fint!! Frossen bensin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd det.. Ingen respons heller! Mulig den må lades enda lengre?

 

kanskje det er starteren som er gåen? Prøv å legg pluss inntaket fra startkablene direkte på starteren, om den da ikke starter så har den tatt kvelden.

 

Om ikke må det vell være releet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke startsperra. Da ville bilen starte OK, men stoppe etter 2 sekunder.

 

Om det bare sier klikk når du vrir nøkkelen frem til start, er det trolig starteren (innslaget) som er problemet.

Sjekk om lyset f.eks. inne i bilen blir svakere når du prøver å starte. Blir det ikke det, trekker ikke startmotoren (mye) strøm, og bekrefter det med innslaget i starteren.

 

Få noen til å gi starteren et slag med hammeren når du prøver å starte.

 

Eller en startkabel direkte fra batteriet til startmotoren som askoy_s40 foreslår.

NB. Pass på at bilen står i fri, med brekket på om du er alene !!!

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg lar bilen står over natten så klikker det voldsomt når jeg vrir om. Men etter par forsøk så kommer det absolutt ingenting. Ingen lyd engang. Lyset blir svakere etterhvert og tilslutt slutter de å virke og. Mistenker sterkt at det er batteriet som har tatt ferie.. Hvor befinner starter seg? Har prøvd å finne den men forgjeves!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår