Gå til innhold

Lekkasje Passat 03

Ranger emnet


haakon88t

Anbefalte innlegg

Hei,

har en passat 03mod hvor det er bløtt gulv bak.

 

Jeg har lest ganske mye om dette kjente problemet med disse bilene og skriver her nå en liste med punkter over hva jeg skal gjøre/sjekke/reparere:

 

*Sikaflex under hver skrue på takrails

*Demontere Batteri og rense dreneringer

*Sjekke pakninger (feks pollenfilter boks), andre pakninger?

*Kanskje lekkasje i dører? Hva kan jeg konkret gjøre her?

 

Er det flere punkter å sjekke? Jeg tenker at jeg skal sjekke ALLE svakheter vedr. lekkasje.

 

Tips til tørking av bilen? Har lite lyst å demontere seter osv.

 

Takker for tips å svar=)

VW Passat 1.9TDI 4 Motion 2003

Mercedes-Benz 420 sec 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til tørking av bilen? Har lite lyst å demontere seter osv.

 

Min erfaring er at det er ganske enkelt å skru av setene, og jeg tror nesten det må til for å kunne tørke opp teppet bak. Tørk først med en fille eller papir etc., og bruk deretter en skotørker (sånn med varmluft) til å tørke helt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våtstøvsuger er svært effektivt hvis det er mye vann. Sugde nettopp opp 5 liter vann fra teppet i min bil, etter en dårlig pakning rundt pollenfilterholderen.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta ut seta, men kobl av minus på batteriet før du koblar ut ledning til airbagfølar, eller kva det er som er i seta, ellers kan lampa lyse i ettertid. Våtstøvsuging, og så løftar du opp teppet, legg inn varmeovn under, men pass på at teppet ikkje dett ned på denne. Kanskje fordel å vaske teppa med noko som luktar litt bedre enn gammal fuktighet og. Å ta ut teppet er vel nesten umenneskelig, eg tenkte på det på min 2000 mod, men avslutta fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår