Gå til innhold

Sliter dekk høyere foran. Hva er galt? Med bilder.

Ranger emnet


Core2duo

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Har en volvo v40 2002 modell som sliter dekk på høyere foran.

 

Jeg hadde 4-hjulskontroll på den for 1år siden, og da stemte alle vinkler osv husker jeg. Da hadde jeg vinterhjula minne på.

 

Så i fjorsommer så kom jeg utpå sommern litt og så så jeg at det begynte å slite litt på dekket, også enda seinere så begynte det å slite veeldig mye.

 

Jeg hvet at jeg har kjørt litt med feil dekktrykk en liten periode pga, feil måler på fylleren. Men det kan vel ikke ha foresaket alt dette?(se bilder).

 

Som dere ser så sliter det noe helt grådig i yterkant og i innerkant er det normal slitasje. Det er også lite mønster i midten i forhold til det andre hjule foran. Dekktrykket?

 

Har kjørt rundt 15000 med sommerhjula mine. Det er ikke noe synlige skader på felgen, untatt et lite hakk. Jeg kan ikke huske at det var noe antydning til slitasje før jeg begynte å kjøre med de i sommer, uten at jeg sjekket dekkene grundig da.

 

 

[ATTACH]21098[/ATTACH][ATTACH]21099[/ATTACH][ATTACH]21100[/ATTACH][ATTACH]21101[/ATTACH]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du meg så har det dekket der en innvendig skade, om du ser på spora der det er så slitt, og ike minst så er det utslitt uansett, sett på noen brukbare dekk(jevnt slitte, med litt over slitegrensa igjen og kjør litt med det og se om det samme skjer.

 

Du kjører ikke mye på fortauskantene regner jeg med?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du bare har slitasje på høyresiden er det ikke camber vinkelen som er feil. Ta en tur til nermeste verksted og få de til å undersøke det.

 

Siden han har hatt hjul stillings kontroll for 1år siden, og mest sannsynlig ikke har krasjet, vil jeg si det er bortkastet.

 

Feil luft trykk og kanskje i kombinasjon med litt hard kjøring? At dekkene er gamle behøver ikke å ha noe å si, men selvfølgelig...

 

edit:

Som Einar sier kan det jo selvfølgelig også være skade på dekket på innsiden.

Endret av -Erik-

For all del, ikke misforstå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tatt en 4 hjulsmåling med justering. Da dette ble gjort sist, ble det gjort med disse felga på?

 

MEN, kjører du mye aktivt med svinger osv, så kan ytterslitasje være normalt. Men ser også at du har kjørt med for mye luft i dekka dine, noe som du ser på den meget økte slitasjen midt på dekket.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår