Gå til innhold

Er folket fornøyd med BMW?

Ranger emnet


Chosen

Anbefalte innlegg

Jeg lurer bare på om folket er fornøyd med bmw.. Har ikke noen slags kunnskaper om bmw og har nesten alltid sett på det som "svarting-kjærre" Menne nå i det siste har jeg sett litt på bmw.. Og fått litt mer sansen for det :) Så .. Positive og negative ting med bmw...?

Mvh Chosen

 

har ikke bil enda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veldig fornøyd med den som jeg har nå, 96' 320 cab, men gamlebilen var kjempe bra den også, 93' 318

 

Sistnevnte var senket 60-40mm, og hadde 235/40-17 dekk, og den hang noe vanvittig på veien!!!

96' Ford courier (2 stk)

 

Nesten solgt - 95' 320i cab

 

x- 93' 318iA

x- 94' Peugoeot 306

 

 

 

Member of Bmw Car Club Norway

 

www.bmwccn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jeb

Jeg lurer bare på om folket er fornøyd med bmw.. Har ikke noen slags kunnskaper om bmw og har nesten alltid sett på det som "svarting-kjærre" Menne nå i det siste har jeg sett litt på bmw.. Og fått litt mer sansen for det :) Så .. Positive og negative ting med bmw...?

 

Har en 323i 84 mod som jeg har hatt i tre år og har kjørt 50 000km med (bilen rundet nettopp 300 000)..og jeg er kjempefornøyd med den...det har jo blitt en del utlegg og reperasjoner, men det tar den igjen på kjøreglede,design og ikke minst motorlyden;)

 

Det er også veldig lett å få tak i brukte deler til eldre bmwer

 

Har jo også en 520i, men den kan jeg ikke uttale meg om, siden jeg nesten ikke har kjørt den:)

 

rwd er et "must", spesielt nå på vinteren:cool:

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

Kjører en E36 coupe, jeg er meget fornøyd med bilen. Faktisk litt overrasket over hvor bra den er på vinterføre :)

 

Min er også MEGET god på vinterføre.

 

Ja, faktisk

96' Ford courier (2 stk)

 

Nesten solgt - 95' 320i cab

 

x- 93' 318iA

x- 94' Peugoeot 306

 

 

 

Member of Bmw Car Club Norway

 

www.bmwccn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. Høres bra ut... Men ser en litt nyere bmw, si 1994 mod ell noe, ikke det gamle karroseriet.. Koster det mye for og få en sånn bmw fet? og prisklasser og sånn på bmw? Kan noen forklare meg detta E36 og E30 og sånn? :) Har tenkt på og kanskje kjøpe bmw om ett år , men får jeg noen bra bil til under 100 lapper da?

Mvh Chosen

 

har ikke bil enda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt min cab (318i E30) i mer en et par måneder. Men til nå er jeg veldig så fornøyd, men skulle helst hatt litt mer effekt. Tviler på det blir noe av det pga forsikring

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

 

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

betaler ca 10000 i forsikring på min 320i 92 modell..

 

Bilen står på mamma med 60% bonus, og kasko.. kjørelenge 12000.. (alt for lite, men setter opp)

 

Burde vi bytte selskap? virker sinnsykt dyrt

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en E34 525I , og er storfornøyd. Kjøpte bilen mest på grunn av utseende, men på veien hjem fra oslo til stavanger forstod jeg hva BMW mener med "kjøreglede" :) Fy f**n så digg å kjøre når du har kjørt litt med dem :) Kjører helst litt for mye enda. Men gleder meg til 18" kommer på igjen.. det vingler mye med 15" helårsdekk. :)

 

Sier ikke jeg har peil , men prøver bare å lære vekk det jeg kan :)

Dette tror jeg skal være noenlunde riktig - (det er bare å rette underveis , folkens!)

 

E30 ,E36 osv står for hvordan karroseriet til bilen ser ut. Sier du at du har en E30 vet de fleste hvordan det ser ut , men det sier ingenting om motoren som står i bilen eller utstyret - kun hvordan karroseriet ser ut.

 

E30 er en 3-serie. 325 indikerer at bilen har en 2,5 liters motor.

På nyere bmw'er fra 2000 og oppover kansje ? - så stemmer ikke dette lengre. 520 E60 har vel 2,2 liters motor

 

325I indikerer Injection

325IA bak 325indikerer Automatgir

325IX bak indikerer 4-hjulstrekk (og injection

318IS indikerer Vel "injection Sport" (bla forbedret motor m.m)

C indikerer Kabriolet mener jeg.. (noen som vet)

///M merket indikerer at bilen har deler fra M-teknic (Feks understell)

///M3 indikerer at du ikke trenger TENKE på å kjøreforbi....

 

Det er IKKE egne E'er for feks stasjonsvogn. Da blir det "E30 stasjonsvogn med firehjulstrekk" for eksempel. Du lærer deg fort de forskjellige betegnelsene. Unntaket fra E'merkingen er en modell som heter 2002. Den blir omtalt som '02.

Noen eksempler

3- serie : E30 , E36 , E46 ,

5- serie : E12 - E28 , E34 , E39 , E60

6- seire : E24 - avsluttet i 89, ny er kommet men aner ikke E-merking

7- serie : E23 - E32 - E38

8- serie : E31 - avsluttet i 95

Z3 / Z8 : E36/7 (roadster)

X5 : E53 (SUV / "offroad")

 

BMW har samme merkingen på motorene sine slik at du kan skal kunne indentifisere motoren du har. Merkingen begynner med "M" , jeg foreksempel har M50 motor. Det finnes M20 motor som blir levert til samme bil , det indikerer at den har 12 ventiler og ikke 24, slik som min. Det er MANGE variasjoner ute å går. M50 motoren , for eksempel , finner du i både E34 (5-serie) og E36 (3-serie) akkurat samme motor, forskjellig bil. Greit å vite.

 

Da har jeg lagt inn det lille jeg vet, så er det bare å fylle på med info folkens :P

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW er ikke bare superduper. E36 bilen lider av en del svakheter og har ikke noe spesielt bra kvalitet. Interiørkvaliten er usedvanlig dårlig og finishen på de første er stygg. Det oser litt plastikk av interiøret og det knirker uendelig mye.. Motor/drivverk er sånn tårlig bra kvalitet. Understellet er noe svakt. Vet at nyere BMW har fått en del bedre kvalitet. Dette gjelder da E39, E46 og E38 og nyere.. Du kan sammenligne BMW mot Mercedes så ser du hvor mange 3serier og 5serier som har runda tellern for 2gang som utallige Mercedeser har gjort.

 

MEN! BMW har en sinnsykt rå kjørefeeling når alt stemmer. Det er det ingen bil som kan matche og de har et sinnsykt gromt design syns jeg. Har hatt 2stk e36 nå og er vel klar for enda en trots jeg er misfornøyd med kvaliteten. Har påkosta min siste nå en del, så hvis du skal ha en bra 3serie hadde jeg gått for en som var 96-> som har en del forbedringer. !:)

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW-323

BMW er ikke bare superduper. E36 bilen lider av en del svakheter og har ikke noe spesielt bra kvalitet. Interiørkvaliten er usedvanlig dårlig og finishen på de første er stygg. Det oser litt plastikk av interiøret og det knirker uendelig mye.. Motor/drivverk er sånn tårlig bra kvalitet. Understellet er noe svakt. Vet at nyere BMW har fått en del bedre kvalitet. Dette gjelder da E39, E46 og E38 og nyere.. Du kan sammenligne BMW mot Mercedes så ser du hvor mange 3serier og 5serier som har runda tellern for 2gang som utallige Mercedeser har gjort.

 

MEN! BMW har en sinnsykt rå kjørefeeling når alt stemmer. Det er det ingen bil som kan matche og de har et sinnsykt gromt design syns jeg. Har hatt 2stk e36 nå og er vel klar for enda en trots jeg er misfornøyd med kvaliteten. Har påkosta min siste nå en del, så hvis du skal ha en bra 3serie hadde jeg gått for en som var 96-> som har en del forbedringer. !:)

 

 

Cab'n min er en 96 modell, og det er en del forbedringer fra den til gamlebilen (93' 318).

 

Men som du sier så har bmw en helt vanvittig kjørefeeling! Rett og slett helt fantastisk!

 

En kamerat av meg som aldri har likt tyske biler, spesielt ikke bmw og audi, skiftet brått mening etter å ha prøvekjørt bilen min.

96' Ford courier (2 stk)

 

Nesten solgt - 95' 320i cab

 

x- 93' 318iA

x- 94' Peugoeot 306

 

 

 

Member of Bmw Car Club Norway

 

www.bmwccn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår