Gå til innhold

Hakking ved bremsing i ca 5-35 km/t

Ranger emnet


RuuDpus

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Audi A4 stasjonsbogn 99mod. Har bytta skiver og klosser bak, samt drivakselmansjett. Når jeg fikk tilbake bilen så hakker det ved bremsing når farta på bilen er ca 5-35 km/t. Det kjennes egentlig ut som at det er ABS som slår ut, for jeg kjenner det såpass godt i bremsepedalen og det kommer en lyd. Samtidig kjennes det ut som at det kommer fra forran på bilen, men det blir litt gjetting. Er det noen som har noen formening om hva dette kan være? Skal ha bilen på etterkontroll etter eu-kontroll og vil gjerne ha det i orden før jeg viser den igjen, og dessuten er det ganske plagsomt. Har bare kjørt en dag etter å ha "fikset" bilen... Kan dette være noe som går seg til?

 

Mvh

Espen Ruud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Den skal lyse noen sekunder når du slår på tenninga, og så slukke - om alt er OK.

Om det oppdages feil i systemet så kommer lampa på igjen.

Litt merkelig om det ikke kommer varsellampe når du kjører med de symptomene du beskriver.

 

Uansett ville jeg få lest ut feilkoder. Mulig du får indikasjon på en feil som er "intermittent"

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... Hvordan får jeg lest ut feilkoder? Kostbart å lese ut sånne?

 

Du kan kjøre innom Møller, de tar betalt for en halv time ved avlesing av feilkoder. Eller du kan kjøpe deg en sådan dings som i linken ;)

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/175763-guide-feilkodeavlesing-uten-vag-com-2.html#post2750273

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjeler tiopicen din litt eg.. :p

 

Min er akkurat sånn og. Det er ABSen som jobber heile tiden. ligger eg i 80 til 100, kobler ABS seg ut og lampa lyser i dashbordet..

Har forhørt meg litt rundt og dei seier du må stille inn ABSfølerane. Du må måle OHM`en på begge sider og dei må være lik motstand. (veit ikkje om det er en gitt verdi eller det holder med at dei er like?) du justerer desse ved å dra dei ut over. Noen som kan bekrefte dette ? Har målt på bilen min og venstre side var 1,117KOHM og høgre var 1,113KOHM.

Visst dette stemmer, kor pisse nøyagtig dette skal være da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei igjen.

Har nå hatt den på verksted for å lese av feilkoder.

 

Jeg får følgende 2 feil:

00287 035 Omdreiningsføler høyre bakhjul -G44

00290 035 Omdreiningsføler venstre bakhjul -G46

 

Fyren på den lokale merkeforhandleren sier at det tyder på at skivene rett og slett ikke er riktige siden feila var på begge sidedr. Siden skivene var fra biltema dro jeg opp dit å pratet med dem. De kunne så godt som gå gode for at skivene var korrekte. De sa jeg gjerne måtte reklamere på dem, men at de så godt som garantert var som de skulle.

 

Så da sitter jeg her, og er like langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... Hvordan kan det være mulig? Uten kransen vil man vel ikke få abs ideheletatt? En kompis har kobla av abs ved rett og slett ikke sette på ringen.

 

Men uten kransen, vil man vel ikke få abs ideheletatt? Kjenner jeg er møkkalei nå, og at skivene er feil virker rart etter å ha googla litt... Virker ikke som at det er greia etter litt googling hvertfall... Og de som har skrudd har demontert alt og skrudd på nytt og mener det skal være riktig.

 

Sannsynligheten for at begge følerne skulle ta kvelden samtidig som skivene ble bytta er jo lik 0...

Endret av RuuDpus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår