Spee_di Skrevet Januar 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2011 Har en 04 2,0 tdi med DSG kasse. Den har gradvis blitt mere "brå" og "hard i girskiftene ved kø kjøring og ved skifting av 1,2,3 gir. Noen ganger kan det nesten føles som om noe "bråslipper" klutsjen. Noen som veit hva dette kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bærumsmann Skrevet Januar 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2011 Har hørt om kasser som trenger softwareoppdatering, men også at clutchene i kassen må byttes. Siter 2006 Audi A6 Avant 3,0 TDI Quattro (http://www.bilforumet.no/galleriet/member.php?uid=45438&protype=1) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Januar 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2011 lenge siden service på kassen ? er vel en rellativ dyr ( rundt 5000,-) post for hver 60 000 på disse... Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spee_di Skrevet Januar 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2011 Service er tatt for ca ca 10000 siden, fikk ikke noe tilbakemelding om at noe var galt da, men kanskje det er clutch som det kan være noe galt med da. Noen som veit åssen man kan sjekke dette eller er det en jobb på verksted? Chr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paulerik94 Skrevet Mars 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2011 DSG er super Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paulerik94 Skrevet Mars 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2011 men jeg har ett problem med dsg kassa mi, det er at den girer så det smeller fra første til andre ved kickdown i ca 20km/t, først ligger den litt på sperram på 6000 omdreininger også smeller den inn andre gir (og da smeller det skikkelig i hele bilen). noen som vet hva dette skyldes? paul erik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petrolhead Skrevet Mai 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2011 Har noe av det samme problemet med Passat Highline 2008, virker som den henger på giret når den girer ned så går den hardt i gir, girer opp så er den også hard. Det er på de lave girene som brukes i bykjøring. Olje skiftet ved 70000km service, nå gått 11100Km. NOEN SOM VET? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DantheMan Skrevet Juni 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2011 min 06 passat 2.0 tdi dsg tar litt brått fra null spess i revers. er dette alvorlig? dyrt å bytte clucth? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
manovs Skrevet Mai 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2012 Dsg er en fin girkasse, men har lagt merke til at det er jævla dyre og fikse på. har byttet svinghjul det kostet 23000 kr. Men nå har jeg fått et nytt problem, den girer ikke opp ved noen anledninger, må dra den opp mot 4000 omdreininger og kjøre der en stund før den finner ut av at den skal gire, gjelder merst på 4 og 5 gir. den girer helt fint ned og manuelt går også fint. noen som vet hva det kan være ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet August 3, 2012 Rapporter Share Skrevet August 3, 2012 At den bruker lang tid på å gire syntes for meg å virke som fusk i sensorer/software.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
manovs Skrevet August 5, 2012 Rapporter Share Skrevet August 5, 2012 Så det du mener er at jeg burde ta en software oppdatering og evt en grunninstilling ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet September 11, 2012 Rapporter Share Skrevet September 11, 2012 Jeg har samme type problem på min. Har vært til feilsøking hos folkevogn et par ganger, og de har kommet frem til at det er klutsjen som må byttes. Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Eirik Søyland Skrevet Oktober 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2012 Det er vel styreenheten som styrer skifte av gir og den igjen har egen software som kan oppdateres. Jeg fikk problemer i sommer med at den ikke ville skifte gir. (06 2.0 Touran) Leverte den inn til Møller i Bergen og de ville skifte hele kassen inkludert svinghjul og styreenhet. Fikk "tilbud" på kr 86.000,-. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TouranGutten Skrevet Mai 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2014 Hva ble svaret på gir problemet her? Mange som sliter, men ingen som har skrevet hva konklusjonen ble til slutt. Anyone? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg