Gå til innhold

petrolhead

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om petrolhead

  • Bursdag 09/16/1963

Contact Methods

  • Bosted
    Sandefjord

petrolhead's Achievements

  1. Etter hard nedbremsing sluttet bremseservoen å virke, og det var tydelig lekkajse når pedalen ble tråkket inn. Måtte ha ny. Søkte om noen hadde vært så hyggelige og legge ut noen opplysninger om hvordan de har gjort det , og fant denne tråden for og bytte bremseservo/booster Brake Booster replacement - Volvo Forums - Volvo Enthusiasts Forum Tenkte jeg skulle supplere litt på denne tråden, for de som har tenkt og gjøre dette selv. Brake Booster replacement: First start by Disconnecting the Battery. Then open the hood and remove the Upper torque mount cross member. Next remove the Air filter housing. The remove the Big Cover over the Relay/fuse panel under the hood. Once the cover is off remove the 13mm nut for the Positive cable. Then remove the 2 screws securing the Relay box into place.(one of the screws is under where the positive cable just came off) Unplug the one harness from the box and move the box to the side. Then reach under and unplug the ABS module. There is 2 plugs. One you have to push a little tab and fold the cover back to release the plug. The other is 2 push tabs then pull. Ok here is where it will get a little tricky. Look where the ABS pump motor assembly bolts to the body. There is 3 10mm bolts remove them and make sure the pump motor is loose.(No need to disconnect the lines) Remove the 2 screws holding the Master Cylinder to the booster. Unplug the sensor in the booster. Remove the Line and Valve from inside the booster. That should be about it from outside till the booster is loose. Inside the car: Remove the Lower dash panel on the drivers side. Then remove the clip holding the brake pedal to the booster. Either slide the Pin out or slide the Arm off.(Forget which it has). Then remove the 4 13mm screws holding the Booster to the Firewall. Now go back outside: Then slide the Master cylinder off of the Booster and kind of pull and move to the side. Might require Carefully bending some of the lines. Then slide the Booster out.(Most of the times it takes some work to get it slid out. It might take some time to slide it out just take your time. Then install in reverse order. It will take a little time to do. About 1/2 a day at home with Hand tools. Skru av og ta bort braketten til ABS sentralen. Skru av luft/vakumpumpe, husk å bestille ny pakning. Skru av og ta ut luftinntaksrøret til turboen. Det sitter en slags føler med en el tilkobling på br. s. fjern låseringen og ta av denne. (du må flytte den over likevel) Da kan du smyge bremsekraftforsterkeren ut uten så mye problem. Tok ikke tiden når jeg tok det ut, litt prøving for jeg måtte demontere mer, men brukte litt i overkant av 2,5 timer på å sette det sammen igjen. Lykke til.
  2. Har noe av det samme problemet med Passat Highline 2008, virker som den henger på giret når den girer ned så går den hardt i gir, girer opp så er den også hard. Det er på de lave girene som brukes i bykjøring. Olje skiftet ved 70000km service, nå gått 11100Km. NOEN SOM VET?
  3. Tomgangsmotoren regulerer mengden luft når bilen går på tomgang, når den ryker pleier motoren å stoppe, men hvis det er mye gørr (seig blending av gammel bensin og møkk kan den gå tregt å ikke fungere som den skal. Prøv å rens med Break Cleaner.
  4. Høres ut som lekkasje i bremsekraftforsterkeren. Det er ikke farlig å kjøre med så lenge bremsene fungerer bra. Du vil sannsynlig få kjøreforbud ved EU kontroll, så få skiftet den ut. Har hatt det samme selv, skiftet bkf problem løst. Kjør gjerne innom et verksted så de kan høre på det.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår