Gå til innhold

TechThat

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om TechThat

  • Bursdag 02/15/1984

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    80
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1993
  • Motor (eks 1.6)
    2.3

Contact Methods

  • Bosted
    Reistad

TechThat's Achievements

  1. Spent på å høre hvordan det gikk med kalesjen.. Vurderer å gjøre det samme selv. Hvordan ble listene?
  2. Bilen står enda. Her har alt annet enn bil-skruing funnet sted. Oppussing av kåken er ferdig, og jeg har blitt pappa :) Men nå er det på tide å få igang denne kjærra! Har fått sjekket at reg.reim er i orden, og "på riktig tann". Bensinpumpa går, og jeg får gnist på plugger.. Noen som har diagnose-verktøy som passer i Lier/Drammen's område?
  3. Reg reim ser ok ut. Må få sjekket den ordentlig. Har ikke hatt tid til å skru (pusser opp stua)....
  4. Kan legge til at jeg hørte et lite "poff" når jeg prøvde å starte den dagen den "døde".
  5. Da har jeg testa det.. Jeg får gnister...
  6. Hei! Som tittelen sier, så har jeg en 80 som ikke starter. Har ikke så mye peiling på bil selv, så håper jeg kan få litt hjelp her. Dama hadde lånt bilen og parkert utenfor garasjen (pleier å stå inne). BIlen hadde gått bra da, men når jeg skulle ut å kjøre bare ett par timer etterpå ville den ikke starte. Det regnet kraftig denne dagen, så jeg tenkte kanskje det var noe elektrisk som hadde gått skeis. Den har nå stått og "tørket" ett par dager, men vil fortsatt ikke starte. Når jeg vrir om nøkkelen, så går motoren rundt, men den tenner ikke. Har sjekket alle sikringer.. Byttet bensinpumpe for 2 år siden og bensinfilter i fjor sommer. Har skrudd på den jeg har ringet ut på bildet under, og fikk ut bensin. Har sett litt rundt i motorrommet og fant denne kontakten (Bildet under) som ikke så helt god ut. Jeg ser kobberet på en av ledningene, mens 2 ikke er koblet til. Om de har røket eller er kuttet av tidligere eiere vet jeg ikke. Hva er denne til? Kan den ha noe med at bilen ikke starter? Den sitter oppunder her: Noen andre tips på hva som kan være problemet?
  7. Sporene går nok innover, og er tynnere. Forskjellig bredde/dybde. Nøkkelen jeg hadde var en slags kopp, som kun passet på 1 måte. Det er litt, men ikke mye spillerom. Jeg får en 22 nøkkel rundt. Tror låsebolten er ca 21.5.
  8. Absolutt. Men det er litt vanskelig i og med at de sitter ganske langt inn i felgen. De er runde med et hakk-mønster nedover bolten. Noe lignende disse:
  9. TechThat

    Låsebolter

    Hei! Har et problem ved at jeg har mistet nøkkelen til mine låsebolter. Har lett på net tetter gode løsninger, men det er vankelig å finne noe i Norge. På en dansk side har de en løsning som jeg tror kunne fungert på mitt problem, men de regner med 1 uke før pakken er fremme. Det har jeg ikke tid til. Er det noen som har sett noe lignende i Norge?
  10. Ok. Er dette evt et stort problem? Er det farlig å kjøre med? Hvordan kan jeg finne om det er en vacuumlekasje? Og er det vanskelig (dyrt) å reparere (bytte)? Mange spørsmål, takker for svar! :)
  11. Hei! Har en Audi 80 '93 cab med ulyd fra bremsepedalen. Når jeg tråkker inn bremsepedal ca 1/3 begynner det å pipe. Tråkker jeg hardere blir pipelyden lysere og dør ut når jeg har pedalen helt inn. Når jeg slipper opp kommer lyden tilbake, og blir borte igjen når pedalen er helt ute... Noen som vet hva problemet er? Merk at lyden IKKE kommer bra skiver/klosser. Lyden kommer også selv om bilen står stille.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår