Adonia Skrevet Januar 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2011 Hei Lurte litt på hva er forskjellen på en CR motor og en TDI (Vet hva CR og TDI står for)? Trodde at CR var det den nyeste diesel motoren med den nyeste teknologien. Eller tar jeg feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2011 CR er også en TDI, men på CR så er dysene tilkoplet en felles "fuel rail" med konstant trykk. Denne railen har navnet common rail (felles). I prinsippet blir det likt som på en bensinmotor med fuel rail og elektrisk styrte dyser. Dieseltrykket er mye høyere på CR en på andre generasjons dieselinnsprut. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2011 TDI er en betegnelse brukt kun av VAG meg bekjent, og kan inneholde alt fra knvensjonelle dieselpumpemotorer til commonrail til pumpedyse. Commonrail er det de aller fleste bruker i dag, men det forekommer fremdeles dieselpumper på de simplere utgavene, commonrail er under utvikling enda, trykket blir høyere og høyere og alt utvikles til å bli "bedre". Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2011 Kjører selv en ny Transporter med den nyeste Commonrail-motoren på 2,0l og 140hk. MYE mer stillegående og kraftig enn de gamle dieselmotorene til v.a.g. Og ja, TDi er en felles betegnelse brukt av v.a.g. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pellepus Skrevet Oktober 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 er det Cr MOTOR PÅ MIN SUZUKI xl7 2004 MOD? har hørt at man IKKE skal bruke kondensfjerner e.l i disse motorene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg