Gå til innhold

Første bil- Saab 9-5 ?

Ranger emnet


aledah4

Anbefalte innlegg

Skal nå kjøpe min første bil. Har kjørt min mors Auid A4 1.6 i snart 2 år. Og etter dette skjønner jeg at jeg trenger litt større motor. Budsjettet er på ca 40 000. Må ha en bil som er driftsikker, som ikke bruker for mye bensin, men må ha litt hester. Utifra dette har jeg tenkt på Saab 9-5. Hva synes folk om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye fint å si om Saab 9-5, men driftsikker eller økonomisk er den ikke under noen omstendigheter. Den bruker rundt litern på mila og feil er det nok av. Mye av dette er kostbart også (bensinpumpe, turbo, motorhavarier osv)

 

Mvh en som har hatt en 2001 9-5 2.0T Estate.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Jeg har mye fint å si om Saab 9-5, men driftsikker eller økonomisk er den ikke under noen omstendigheter. Den bruker rundt litern på mila og feil er det nok av. Mye av dette er kostbart også (bensinpumpe, turbo, motorhavarier osv)

 

Mvh en som har hatt en 2001 9-5 2.0T Estate.

 

At det ikke er verdens mest økonomiske bil er jeg helt enig i, men min erfaring er at den er driftssikker. Faren min er på 9-5 nr 3. Første 1998/99 modell ble kjørt 140.000km. En ting gikk i stykker, og det var en i familien som selv herpet cd-spilleren ved å trykke inn en cd skjevt. (2,0t)

 

2003-modellen (nr 2 i rekken) var fullstendig feilfri frem til den ble solgt på 120.000km (ca). (2,2TiD)

 

2007/08-modellen (nr 3) er fullstendig feilfri, og har nå gått ca 75.000km. (1,9tdi)

 

For øvrig har jeg hatt 9-5 selv. En 2,3t. Husker ikke årsmodellen i farten, men det var bare en ting som gikk i stykker på den, og det var en bakdemper. Hadde den fra 90.000km til rundt 120.000km.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9-5 er litt tørst, men en driftsikker og god bil. Jeg har bekjente som har kjørt 9-5 lenge og har nylig kjøpt en selv.

Her kan du få mye bil for pengene om du finner et eksemplar som er tatt godt vare på, men til 40K tror jeg du skal velge noe annet. Om du finner en er den nok sliten, mye feil eller trolig svært høy km-stand.

 

Hva med Accord 2.2/2.3 fra første halvdel av 90-tallet eller noe lignende, eller skal det være Saab har du både en del 900 og 9000 å velge i (bare en tanke)...

Endret av X-oz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det påpekes her; det er ikke rare 9-5`en du får for 40.000. Da bør du nok styre unna :)

Jeg kom forresten på et par andre feil som har vært med de 9-5`ene familien har hatt.

1. lakkslipp på dørhåndtak på 2003 modellen.

2. Autojusteringen av xenon-lys på 2003 modellen sluttet å fungere. Fikset på garanti.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår