Gå til innhold

X-oz

Bruker
  • Innholdsteller

    30
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om X-oz

  • Bursdag 03/27/1986

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    9-5
  • Biltype (eks Audi)
    SAAB
  • Årsmodell (eks 1995)
    2002
  • Fylke
    Hedmark

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Tynset

X-oz's Achievements

  1. Tenker jeg prøver med P21S jeg da. :) Hvor får jeg kjøpt denne billigst? Funker ikke den tar jeg i bruk rustfjærner. Det er noen relativt billige felger tror jeg så jeg vil ikke legge ut for så mange produkter for å få dem til, da tar jeg heller kjangsen med rustfjærner ;)
  2. 9-5 er litt tørst, men en driftsikker og god bil. Jeg har bekjente som har kjørt 9-5 lenge og har nylig kjøpt en selv. Her kan du få mye bil for pengene om du finner et eksemplar som er tatt godt vare på, men til 40K tror jeg du skal velge noe annet. Om du finner en er den nok sliten, mye feil eller trolig svært høy km-stand. Hva med Accord 2.2/2.3 fra første halvdel av 90-tallet eller noe lignende, eller skal det være Saab har du både en del 900 og 9000 å velge i (bare en tanke)...
  3. Hei. Jeg har fått et problem! En av bremskalipterene begynte å henge når jeg var på langtur i sommer så felgen ble full av bremsestøv som jeg ikke får bort på vanlig måte.. Noen som har et tips? Jeg burde selvsagt tatt dette med en gang jeg skiftet om til vinterdekk, men la bort felgene og glemte av dem så nå har det altså sittet på noen måneder. Har fått bort en del, men mye sitter fortsatt igjenn ette gjentatte forsøk med felgrens, høtrykkspyling og noe skrubbing.
  4. Okay, da prøver vi det :) Ser at bunnpanna var tatt ned og sil bytta for ca 25.000km siden, men dette er kanskje lurt å gjenta om en stund. Ser også på andre forum at dette bør gjøres innmimellom. Så har jeg et spøsrmål til. Er det noen typiske steder jeg bør gå etter å sjekke for rust?
  5. Bilen beholder jeg garantert. Den er godt holdt og jeg er foreløbig superfonøyd ;) Tenkte jeg skulle bytte olje minst en gang mellom servicene for jeg er generelt litt skeptisk til chippede biler. Men ser det er veldig utbredt å chippe Saaber. Vil ikke 98 oktan øke effekten ytterligere? Bare undrer...
  6. Haloen. Har nylig kjøpt meg en Saab 9-5 2.0t med automat.:roll: Den er chip trimmet av en Saabforhandler til 210hk (Hirsch). Er dette trygt, tenker spessielt på automat kassa? Skal denne bilen ha 98 oktan eller kan jeg fortsatt kjøre på 95? Er det noe jeg spessielt bør tenke på når jeg eier en 9-5?
  7. Min 2002 9-5 2,0t ligger på 0,8-0,9 på normaal langkjøring her i norge. på bykjøring stemmer det nok at den bruker 1,5. Min har automat og Hirsch programm så det drar kanskje opp noe. Samenligner du med andre biler er nok forbruket høyt, men det ligger mye lavere i pris brukt også så du får mye bil for pengene.
  8. X-oz

    ABS'n trøbler!

    Hei. ABS'n trøbler på min kjære Rover 214Si ;) Både titt og ofte når jeg bremser driver den å jobber for fult. Selv under normal oppbremsing og lav fart. Dette kjenner jeg godt i pedalen og hører også at den jobber, altså uten at det skulle være noen grunn for det... I høy fart (50+) skjer dette aldri og under full oppbremsing fra 80km/h virker alt som normal, ingen lamper som lyser heller. Noen som har en ide om hva som kan være galt?
  9. Er ikke 100% sikker, men tror ikke bredden oppgitt i vognkort er over speilene. Tror det er bredeste punkt på selve bilen/karroseriet. I lengden har du vertfall lov til å endre noen cm uten å godkjenne det, men er det mer en et vist antall (tror det er 4cm) så skal det godkjennes og endres i vognkort. Trolig er vel reglene noe de samme for bredding. Uansett så er det bare å ringe tknisk avdeling å høre, bruker vanligvis å gi greie og klare svar på slike enkle spørsmål =)
  10. Da starter jeg med understell og bremser, så 90% sikker på at det blir 16v istedefor trimme motoren jeg har... Takker for alle gode svar! =)
  11. Om jeg skal bygge om til GTI 16V, hva trenger jeg av papirer? Skal jeg vise bilen før/under bygging, må jeg dokumentere noe eller andre ting?
  12. Vurderer om jeg ikke bare skal bytte til 16v. Ser ut til at jeg må bruke en del kroner på min motor før jeg oppnår samme effekt... Ser det ligger en god tråd om hva som trengst for å bygge om til 16v, men må jeg bytte alt som står på den lista eller har jeg noe av det siden min er en GTI? http://www.bilforumet.no/golf-ii/134329-dere-bygger-gti-16v-les-dette.html Cirka hvor mange kroner vil en slik ombygging koste med motor og alt?
  13. Takker, nå må jeg undersøke litt ;-) Det er effektanlegg fra katalysator og bak. Kanskje det kan være en ide å fjerne katalysator og på med grenrør? Noen som vet hvor jeg eventuelt kan få tak i "cat bypass"? Trimkam, grenrør og "cat bypass" er kanskje en god start?
  14. Ombygging er vel en forholdsvis omfattende jobb å få godkjent? Kanskje like grei å bare bygge om til G60 vist en først skal bytte motor? Eventuelt hadde det muligens vert en ide og kjøpe en 16v/G60 istede, men jeg synest dette var et svært godt eksemplar. Tilnermet rustfri, lav km. stand å hele pakka...
  15. Hei. Skal snart hente meg en fin 1990 Golf GTI 8V, bilen skal brukes som morrobil, har ikke bestemt meg om den skal registreres. Har klart for meg hva jeg skal gjøre med understell og bremser, men lurer på om noen kan svare meg på spørsmålene under. Noen som har noen enkle og rimelige tips for å få mer effekt ut av en slik motor? Så lurte jeg på om katalysator bare kan fjernes sånn uten videre? Finnest ferdige erstattningsrør, eventult hvor kan jeg kjøpe det? Jeg er en uerfaren bilbygger så jeg takker for alle svar og tips =)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår