Gå til innhold

Kjøpe a6. Hva er feilene?

Ranger emnet


NinJaFLiPP

Anbefalte innlegg

Heisann. Skal kjøpe meg en audi a6 tenkte jeg. Sedan og 1999 modell. Motor er en 1.9 tdi som er gått 117000. 81kw tror jeg. som er 110hk(?). Av utstyr er det webasto,solscelle panel i takluke,takluke,klimaanlegg,multifunksjons ratt,ekstra lyspakke i bilen,cruisecontroll og sportseter (ikke skinn)..

 

Hva kan en slik bil være verdt? og hva er standard feil jeg bør være obs på? :)

 

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kan være galt, og mye kan gå galt på disse bilene.

Audi er som kjent en dyr bil å vedlikeholde. Noen viktige sjekkpunkter kan være forstilling (bærearmer, styrestag, mansjetter o.l) disse tingene er veldig dyre deler å få skiftet, bare deler i forstilling er svært dyre! Sjekk etter lekasjer fra pakninger på motor er også en stor fordel.

 

Anbefaler å ta bilen på en NAF kjøpstest hvor dem så og si sjekker alt på bilen, alt fra rust til slakk i ledd, bærearmer osv.

 

Har selv en A6 som jeg har brukt ca.6000,- bare fra januar i diverse smådeler.....

-Men anbefaler A6, dette er en svært behagelig bil med mye plass :blunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk også om webastoen virker. Ofte gjør de ikke det, og da kommer du til å fryse mye på vinteren. Ellers bør du høre på wats 123, mye fornuftig der :)

 

Styr unna automatgir også, det kan fort bli et pengesluk. Og styr for all del unna 2,5TDi-motoren, den er også et pengesluk.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bilen har vært på verksted ved minste tegn til noe feil. Forstillings deler har vært skifta sier selger , så disse skal være gode. Motor vil jeg tro at er tight og fin? Med tanke på km stand. Bilen får jeg jo noe billigere enn den er verdt , mildt sagt.. Så jeg tror jeg slår til. Diesel forbruk var det heller ikke noe og sette fingern på vil jeg mene. 0.5 på by kjøring.

 

At dem er dyre i vedlikehold har jeg vel egentlig forstått allerede , men slik er det vell med alle bilmerker.. Bil er og blir en utgifts post :) synes også bilen var veldig god og kjøre! :)

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,9 TDI og manuell, da har du ingen beskymringer med det første vil jeg tro.

Men selv om selger sier at ditt og datt er byttet, ville jeg skjekket det før jeg hadde skrevet under.

Enten bør du få se kviteringer på det han sier er gjordt, ta den på NAF kjøpstest (som er foreslått oppe her) eller få den opp på bukk og skjekk selv. (Du ser om ting er nylig byttet)

Ta med deg ett "lite" brekk jern og skjekk foringer.

Selv om biler har gått 117.000, kan den har blitt kjørt hardt vel kald motor, vært slapp med oljeskift osv.

Men for all del, er alt dette+ i orden, så kjøp :)

Utrolig fin bil å kjøre, men dyrt vedlikehold :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ser jo at jeg bør få sjekket diverse ting, bare for og få slått fast at alt er iorden. Selger er en jeg jobber med\ved , så jeg har mye med ham og gjøre. Så dette kan jo bli veldig teit om bilen skjærer seg :) Jeg vurderer og høre med ham idag om jeg kan få lånt bilen med meg , og tatt en titt under. bare for og få slått fast at alt er iorden. Papirene ligger inne hos merkeverksted , så jeg kan jo dra dit og få alt av papirer.

Vil legge til at bilen er VELDI lite brukt , stått vinterlagret. Dette er første vinteren den er ute og blir brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår