esbandos Skrevet Januar 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 Hei.. Tror jeg har en liten djevel under panseret, som hindrer meg i å få start om dagene.. Bilen har vært tungstartet nå, i godt over ett år, men har alltid starta til slutt. Men nå i det siste, er det såvidt jeg får start.. Har koblet slik at den gløder i 30sek, å det hjelper litt på at den er tungstartet, men som oftest hjelper det dårlig uansett, da bilen til slutt blir fri for strøm, og må slepes igang.. Har prøvd ALT for å fikse bilen. Bytta glødepluggr 7ganger, gløderele, vacuumslanger, dieselfilter, luftfilter, regreim, stilla pumpa 100% rett osv.. Bilen starter helt fint når jeg først har fått start.. Da er det som om ingenting har skjedd. Starter på sekundet da.. Så mistanken min er at dysene er gåen.. Har jeg rett i min mistanke? Bilen det gjelder er forresten en Audi A6 C4 2.5TDI R5 på 115hk som visstnok skal være chippet, men går helt elendig nå, så tviler på det er mer enn 15hk.. Her er forresten en film av oppstarten idag.. Idag var den mye mer lettstartet enn den er ellers, men.. Man hører på slutten av videoen at den går bare på noen få sylindre i tillegg, og gasspedalen funker ikke, før det har gått en stund. Til opplysning, er gasspedalen i bunn under hele oppstarten.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Januar 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 Jeg synes det ser ut som dårlig gløding,siden røyktuka kommer når du får start. Tyder jo på mye uforbrent diesel? Sikker på at alle glødepluggene får skikkelig med strøm? Er ingen dieselguru men :) Siter Mitsubishi Pajero -93 Volvo 145 Ekspress -72 Bmw 520i -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 Dårlig gløding er det ikke. Jeg har koblet av en temp-sensor, som gir pluggene 12V i 30sek ca, å alle 5 pluggene blir utrolig rødglødende etter jeg gjorde dette.. Har byttet omtrent alle givere/sensorer i motoren i tillegg.. Bilen har vært hos møller ca 6 ganger pga feilen, men dem finner aldri ut noe.. Kommer ikke opp noe på diagnose, og dem finner heller ikke ut noe spes... Men grunnen er jo at bilen er lettstartet siden den har blitt startet opp, og kjørt til møller, for så å bli tatt inn på verksted. Dersom bilen står i 6-7-8-9 timer, er den omtrent umulig å få start på.. Er mye uforbrent diesel ja, derfor tenkte jeg at det måtte være dysene som var årsaken.. Altså, dem leverer nok diesel, men i feil sprøytebilde.. Men bilen er veldig lettstartet når det først har blitt start på den, så jeg er rett og slett fri for idèer... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z3011 Skrevet Januar 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 hva med motoren generelt da? sinnsykt sliten motor kan jo også oppføre seg ca sånn.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 Motoren er i god stand for utenom dette problemet.. Gått 270k, og har blitt godt tatt vare på siden vi kjøpte bilen for ca 10 år siden.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2011 Dårlig kompresjon. Utette ventiler. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2011 Dårlig kompresjon. Utette ventiler. på kun kald motor...? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z3011 Skrevet Januar 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2011 på kun kald motor...? du skriver jo at den går dårlig også..? regner med du mener på varm motor da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2011 Ja, den går dårligere enn den gjorde før, men etter hva jeg har forhørt meg med, er dette pga dysene. Dersom ventilene er utette, eller jeg har dårlig komp, ville bilen ha oppført seg helt anderledes enn nå.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2011 Har du sjekket opp priser på dyser?? Ebay.de kan ha noe billige kanskje.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2011 Har vært i kontakt med econor eller hva det heter.. Han skal sende meg nye dysespisser når han får inn igjen.. Noen som er bedre enn orginale.. Så får håpe saken løser seg..! Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2011 Forresten, hvordan er det å bytte bunnpannepakning på disse motorene/bilene?? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.mekanikk Skrevet Januar 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2011 bilen din har problem med komp,ikke søk noe videre.ta en komp måling så får du se hva som er problemet. Siter Bare kjør-så lenge det går:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2011 Så jeg har problemer med kompen kun ved kald motor, altså? :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_IV Skrevet Januar 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2011 jeg ville begynt med dysene. samtidig sjekker du kompen. 2 fluer i en smekk. Siter audi 100 2.2 quattro chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge xmerce 190e x2 xnissan 200sx s13 xAudi 90 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.