Gå til innhold

ny forsterker til 1500-2000, hva burde jeg velge?

Ranger emnet


bjorneoen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal kjøpe meg ny forsterker og trenger litt hjelp! Skulle gjerne hatt 5 kanals, men blir for dyrt så da går jeg for 4 kanals forsterker.

 

Har sett litt omkring og fant disse to:

 

Hertz HE4

http://www.netonnet.no/art/bil-og-bat/bilstereo/forsterker/4-kanals-forsterker/hertz-he4/138049.4698/

 

og

 

Dynabel BF0804

http://www.dynabel.no/shop/

 

Hvem burde jeg velge av disse to? Har dere andre forslag til forsterkere i prisklassen 1500-2000kr.

 

Heller mest mot hertz he4 nå men hvis noen andre eller dynabelen er mye bedre går jeg heller for det :)

 

Forsterkeren skal kobles med to 10" basser og et par 6,9 høytalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket er Zachry men er ikke sikker på hva lasten er. Hadde egentlig tenkt å bruke en Zachry BX-P12 men broren min mente to 10" spilte raskere bass. Hva mener du med lasten? watten? Er ganske dårlig på sånt og har ikke så mye peiling men veit hvertfall at en blaupunkt gta 400 klarte å dra det :P

 

På den blaupunkten brokobla jeg bassen og satt 6,9 høytalerne på front og det funka.

 

tror du ikke noen av de jeg linka klarer det? man får jo billigere forsterkere liksom :P

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasten er motstanden

Er vanligvis 2 eller 4ohm når det gjelder bilhøgtalere.

Er greit å vite motstanden til høgtalerene

 

Sia du har 2 10" som skal kobles til 2 forsterkerkanaler, kan dei få opptil 70 eller 80w (avhengigt av kva forsterker du velger)

Eg veit ikkje følsomheiten til høgtalerene, eller kva dei tåler, men det er ikkje sikkert at 70 eller 80w er nok til spillinga di

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket er Zachry men er ikke sikker på hva lasten er. Hadde egentlig tenkt å bruke en Zachry BX-P12 men broren min mente to 10" spilte raskere bass. Hva mener du med lasten? watten? Er ganske dårlig på sånt og har ikke så mye peiling men veit hvertfall at en blaupunkt gta 400 klarte å dra det :P

 

På den blaupunkten brokobla jeg bassen og satt 6,9 høytalerne på front og det funka.

 

tror du ikke noen av de jeg linka klarer det? man får jo billigere forsterkere liksom :P

 

hei.for det første så spiller ikke en 10 tommer raskere enn en 12 eller 18 eller hva en måtte ha.er forsterkeren som teller.men for din del burde du vel investere i en monoblokk og en 2 kanaler eller 4 kanaler i tillegg.du vil ikke få mye lyd ut ifra sånn som du tenker.har kjørt rundt med det samme selv men dog da men en gammel alpine 5 kanaler.elementene dine vil nesten ikke bevege seg en gang og du vil bli skuffet over bassen.såfremt du vet om problemet og kjører alt med en 4 kanals inntil du får deg en monoblokk.men noe lyd vil du få iallefall ;) du får en grei monoblokk for rundt 3000kr ;) mvh kim

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei men viss jeg kjører en 12 tommer da i 4 ohm vil det være stor forskjell om jeg velger dynabelen eller hertzen? Har høytalerne foran bare på spillern :) så skulle gjerne hatt en fem kanals forsterker som jeg kunne dratt alt sammen på men blir litt for dyrt :(

eller vet dere om andre forsterke i omtrent samme prisklasse som er bedre? (yter mer rms watt) eller en fem kanals forsterker til en grei pris?

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke hva mono blokk da så enten fire eller femkanalers ;)( Men sånn uavhengig av hva det skal dra, hvilken forsterker av hertz he 4, dynabel bf0804 og JBL GTO504 er den beste forsterkern av disse tre?

 

eller hvis jeg spør på en annen måte, hvilken firekanalers forsterker på markedet er best til å koste under 2 tusen? :)

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår