Gå til innhold

Forskjell på automatkassene?

Ranger emnet


Jesper1201

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tidligere i høst var jeg uheldig og fikk havarert kassa på A6'en min.

 

Kassa som sitter i den er CRD.

Det jeg da lurer på er om jeg kan bruke noen av de andre kassene som ble levert til denne bilen med ABC motoren og FWD

 

Er vansklig å finne CRD kassen, både Norge og utland.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

forskjellen ligger i elektronikken, finner du en bil med automat billig ta med hjerne, er jo bare prøve.. kan spare deg mange tusen kroner, funker det ikke så må jo jobben bare gjøres på nytt. sjekk opp likheten i kassene. hørt med møller? ikke at de veit noe særlig om det men... men få med deg hjerne, sjekk og at kontakter er like på kassene. og at de ikke ser heelt forskjellige ut. kan gå..

audi 100 2.2 quattro

chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ja, jeg vet jeg egentlig burde kommet med en fasit på det jeg spørte om i første post, men den gang ei :)

 

Problemet var, at jeg var ute å kjørte å brått gikk kassen i nødmødus og lagde fæle ulyder.

Bilen havnet bak huset i påvente av ny kasse.

I går kveld (i dag tidlig 03.30) fånt jeg en tråd på VACN forumet, han hadde akkurat samme problem.

Han skulle skjekke sikringen, dro ut en og en mens motoren gikk.

Kassen hans gikk i nødmodus og hadde de samme symptomene som jeg hadde (:))

Jeg bestemte meg for å skjekke sikringene, å vips, sikring Nr.14 (girkasse) var røket.

Byttet denne, men uten hell. Koblet fra batteriet i 30 min og prøvde igjen... :D

Absolutt ingen ting er galt med kassen, det var kun en sikring til 5,-

Å jeg som holdt på å kjøpe en kasse til litt over 20.000,-

 

:)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår