Huggybear Skrevet Desember 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2010 Har kjøpt en 92mod 90Q med 2,3NG motor, med følgende problemer: - Motor går ujevn under 2800o/min. Med pådrag fra bunn, føles det som om den skal "kveles" og stoppe, mister all kraft. Må trå inn clutchen for å få opp turtallet, over 2800o/ min fungerer den fint. - Ved kjøring på vei i jevn hastighet, begynner motoren å "lugge", må da gire ned og få opp turtallet for å få igjen trøkket. - Bilen starter veldig lett, selv i -15, men ligger på 2000-2500o/min etpar minutter før den går ned på normalt tomgangsturtall, men ligger og jager litt her, må over 2800o/min for å klare å ta igang. - Ved kjøring stiger ikke motortemp over 55-60C i henhold til instrument. Tenker litt i retning av at kaldstartventilen "henger", ettersom den starter lett og går på høy tomgang, mens det føles som den "drukner" ved pådrag fra lavt turtall. Noen som har vært borti tilsvarende? Siter 2000 Pajero 3.2DiD familiebil 1992 Jeep Wrangler YJ 4.0 High output, på vei opp fra bakken :o) (35" hjul og 4" suspension-lift) 1990 Audi 80Q til/ fra-jobben bil 1978 Suzuki AC50, venter på shining Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huggybear Skrevet Januar 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2011 En liten oppdatering i problemløsningen. Gikk over innsug/ innsprut med startgass, konstatert at den trekker falskluft, samt eksoslekkasje i motorrom. Demontert begge manifolder, ene vakuumslangen til "en eller annen ventil" som sitter innunder innsuget var røten, samt at det var noen gode sprekker i manifold. Ny manifold og slange bestilt, skal bare sveise festebrakett for downpipe, så skal monteringen påbegynnes... Siter 2000 Pajero 3.2DiD familiebil 1992 Jeep Wrangler YJ 4.0 High output, på vei opp fra bakken :o) (35" hjul og 4" suspension-lift) 1990 Audi 80Q til/ fra-jobben bil 1978 Suzuki AC50, venter på shining Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 Demontert begge manifolder, ene vakuumslangen til "en eller annen ventil" som sitter innunder innsuget var røten, samt at det var noen gode sprekker i manifold.. "En eller annen ventil" er tomgangsregulatoren din ;) Slangen fra veivhuset har en tendens til å morkne opp med årene. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huggybear Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2011 Det ante meg at det var hva det var, men i frykt for å si noe galt... :thanks Apropos tomgangsventil, kan denne forårsake fenomener som at bilen stopper på tomgang sånn plutselig, og andre ganger begynner å "jage" mellom 900-1100 o/min...? Pleier da å stoppe og starte motoren, og da fungerer det fint i lange tider. Har nemlig en 80Q med 3A-motor som finner på sånne ting innimellom... Siter 2000 Pajero 3.2DiD familiebil 1992 Jeep Wrangler YJ 4.0 High output, på vei opp fra bakken :o) (35" hjul og 4" suspension-lift) 1990 Audi 80Q til/ fra-jobben bil 1978 Suzuki AC50, venter på shining Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2011 Kan være treg tomgangsregulator, sjekk også mikrobryteren for 'spjeld lukket' på spjeldakselen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratlow Skrevet Januar 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2011 Innsugsgummi og lambdasonde.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huggybear Skrevet Januar 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2011 Takk for tipsene, da har jeg litt å sjekke ut! Poster tilbakemelding:mekke: Siter 2000 Pajero 3.2DiD familiebil 1992 Jeep Wrangler YJ 4.0 High output, på vei opp fra bakken :o) (35" hjul og 4" suspension-lift) 1990 Audi 80Q til/ fra-jobben bil 1978 Suzuki AC50, venter på shining Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audigeir Skrevet Juni 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2011 Ble bilen din bedre etterpå ? Siter Geir C98 Audi A8 2.5Q93 Cab 2.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.