Gå til innhold

Gulfgti's Golf mk2 (GTD) Diesel"purka"

Ranger emnet


Gulfgti

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvordan gjør du det med den boksen da?

 

sorry for dobbeltpost :)

Vanlig 1,6td har innsug uten den, de fleste kapper den av og sveiser igjen, men skjønner ikke hvorfor de gjør når det bare er å bruke et uten :)

Det er en overtrykksventil, må stille den for å komme over 0,8bar..

Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, for den stygge boksen er bare i veien, vil heller ha åpent luftfilter :P

 

kan du røpe hvor mye du måtte gi for de 4 gasserne da? :P og hvor mange ccm er de gode for da?

Ga 1200kr med frakt på ebay..

De er strøkne, nettop overhalt og stillt inn, Må dyses om da.

Vet ikke hva de er gode for, men de fleste bruker zx9r og r1 gassere på 2.0..

Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har litt erfaring med omdysing av MC forgassere, så kanskje det jeg skal gå for? :)

 

vanskelig og montere de, med tanke på gassvaiern og slikt?

Gassvaier er ikke no problem, men innsug må du nok få laga selv.

http://clubgti.com/forum/showthread.php?t=217761

Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Motoren er ferdig, satt på sinterclutchen og girkassa med den beste utvekslinga..

Lagde en bukk til motoren med radiator og det hele:)

Starta etter et lite registerproblem:D

Den var ganske frisk nå, hørtes ut som et jetfly .. HAHa

Skal legge ut en film og bilder imorgen :P

Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å gå over bilen nå.. Vaska og pussa forstillinga og de meste ser nytt ut der. Traversen, tannstang, styrestag, bærebruer osv er nok bytta rett før jeg kjøpte bilen :) det er jo bra.

Må ha nye mansjetter på tannstang/styrestag, drivknute høyre side og opphengskuler..

Skal blåse alt i forstilling og bakstilling og deretter lakke det :) må jo bli strøkent.

Får ta en handletur på biltema å kjøpe noe mer eksosdeler, kjøpt et rustfritt bevegelig og 1 meter vanlig 2,5".. Må kjøpe noen bøyer og drit :) Hva bør jeg bruke på downpipe og resten av eksos? 2,5" eller større?

Siden jeg ikke får tak i billig fmic rør-kit så får jeg heller kjøpe noen rør og sveise, hvis det blir bra da? :D

Noen bilder fra gårsdagen, glemte selvfølgelig å ta bilde etter vask av motorrommet..

 

Motorrom, jævlig møkkete. Trodde jeg måtte lakkere det, men det ble utrolig bra etter en lang vask:)

DSC00048.jpg

 

Hjemmesnekra eksos :D HAah

DSC00049.jpg

 

Homemade testbenk! :D Tatt av radiator osv nå, for den er klar til å settes i bilen (bortsett fra oljekjøleren)

DSC00044.jpg

 

DSC00047.jpg

 

Power'n :D hah.. endelig fått på k24'n, har ikke satt på boostcontrolleren ennå.

 

DSC00045.jpg

 

DSC00046.jpg

 

Tack och hej!

Endret av Gulfgti

Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår