Gå til innhold

Gulfgti's Golf mk2 (GTD) Diesel"purka"

Ranger emnet


Gulfgti

Anbefalte innlegg

Ser bra ut det der!! :)

 

Du burde kjøpe 2,5" eksosrør, helt fra downpipen og utover ;)

Og, fmic kit er vell ikke så lett å finne til disse bilene? kjøp deg ic og no rør, så sveiser du ihop alt sammen selv ;) hehe

Har nok rør til 2,5" hele veien, trenger bare bend osv:)

Leter etter universalt rør-kit.. har Ic og. bare kjøper noen rør til uka og sveiser imens :D

Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Se der ja. Et interessant prosjekt på gang ser jeg. Skikkelig digg at fler og fler tar tak i ei gammel dieselpurke og lager et rått prosjekt. Har vært spennende spennende lesning og blir morsomt å følge denne tråden videre. :respect:)

 

Spørsmål til trådstarter. Ser at du setter inn en større turbo enn originalt. Har du planer om å "mekke" på dieselpumpa slik at den får mer "mat"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke noe sånn med at du ikke fikk godkjent den med dieselmotorn a, kjetil? :P

Mente det var flere som preka om at det ikke går.

Får godkjent med Gtd motoren, men gidder ikke... Har ikke orginal dempere/fjører, eksos og mye annet pess :)

Er jo mer i årsavgift på diesel og så:D

Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja. Et interessant prosjekt på gang ser jeg. Skikkelig digg at fler og fler tar tak i ei gammel dieselpurke og lager et rått prosjekt. Har vært spennende spennende lesning og blir morsomt å følge denne tråden videre. :respect:)

 

Spørsmål til trådstarter. Ser at du setter inn en større turbo enn originalt. Har du planer om å "mekke" på dieselpumpa slik at den får mer "mat"?

Dieselpumpa skal bli bygd om, en på vacn som skal ta på seg det der :)

Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lagt inn noen oppdateringer her på lenge, men legger ut noen bilder nuu :D hah

 

G60 toppdeksel glassblåst og montert :)

DSC00058.jpg

 

Freste meg en flens på jobben og sveisa på 2,5 rør med en bøy :) finfin DP..

DSC00057.jpg

 

Lakkert motorrom :D

DSC00051.jpg

 

ORginal bakstilling med weitec'a..

DSC00055.jpg

 

Trommelmøkk bremser som skal i søppla :D

DSC00054.jpg

 

Steg 5 Sinter clutch :)

27_-1730814894.jpg

 

LAkkert gulvet :) ble bræ som fæn

DSC00066.jpg

 

Bilde av driten :D

DSC00069.jpg

 

Skjært ut askebegeret og den driten:) Røk'ærnte :D Skal ha inn en alu plate med vanntemp, eksostemp, oljetrykk og oljetemp målere :)

DSC00068.jpg

 

Fått på sandwichen med uttak til oljekjøler :) Ebay is tha shiit

DSC00067.jpg

 

Tack och hej :D

 

PRøver å finne corrado eller gti 16v understell, men finner bare dritt som er langt faens borte i gokk :S

Gidder ikke å sette på orginal møkka uten stab.stag og skivebremser bak etc :)

Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du skal ha målere på samme plass som jeg har? :D

 

Kunne du slengt opp link til den sandwich plata? :) har litt lyst på oljekjøler selv..

 

oog, hvor mye ga du for g60 toppdekselet?

Åssen målere har du der a? :)

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150555270826&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEWNX%3AIT Må jo kjøpe deg en oljekjøler og da:) jeg bruker mk1 gti kjøler.. passa rett på,.,

Ga 500kr for det.. Kryr av de på vacn :D er ikke du der? mer liv der se:)

Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får godkjent med Gtd motoren, men gidder ikke... Har ikke orginal dempere/fjører, eksos og mye annet pess :)

Er jo mer i årsavgift på diesel og så:D

 

haha, nei daså :)

 

Men hadde du skiltene liggendes a? ellers må du jo innnom bt å få vist den, og da kan det jo hende de finner ut at det er en dieselpurke :hammer

og da blir di som du sikkert vet brått helt ekstreme på ting som skal igjennomn :adolf:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, nei daså :)

 

Men hadde du skiltene liggendes a? ellers må du jo innnom bt å få vist den, og da kan det jo hende de finner ut at det er en dieselpurke :hammer

og da blir di som du sikkert vet brått helt ekstreme på ting som skal igjennomn :adolf:

 

Har ikke skiltene nei, den har ikke vært registrert siden 09.. MEn er jo bare å vise den på sentrum eller no da :)

Hvis jeg må på Bt med den så gir jeg opp :L hah

Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på på om du må det se, siden at skiltene ikke er på :'D haha

 

men utenom det så kan du vel fint vise den på sentrum, de skla være ganske lugne har jeg hørt ^^

Må ikke det.. må bare ta eu-kontroll og bestille nytt skilt :)

Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen målere har du der a? :)

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150555270826&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEWNX%3AIT Må jo kjøpe deg en oljekjøler og da:) jeg bruker mk1 gti kjøler.. passa rett på,.,

Ga 500kr for det.. Kryr av de på vacn :D er ikke du der? mer liv der se:)

 

 

Takker :)

nei, har ikke orka å meldt meg inn der enda så.. :) Får se.. kanskje jeg gjør det.

 

Har bare turbotrykksmåler der atm, ,men skal ha inn turteller og oljetrykk tenkte jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår