Gå til innhold

Startproblemer

Ranger emnet


Terten

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en 92 Audi 100 2.6 med start problemer, når jeg prøver og starte virker det som om den ikke får bensin. Så da etter det jeg skjønner kan det være bensin pumpa. Men om det ikke skulle være denne, hva kan det være? Kondens i tanken? hu jeg kjøpte den av sa den bare døde når hun kjørte. ingen ulyd ikke noe. bare døde.

 

fint om noen kunne lagd en liten liste jeg kunne begynt og sjekke på.

 

På forhånd takk!:respect

92' VW Passat stv 2.0 8v - Solgt

95' Audi 100 stv - Bruksbil - Solgt

92' Audi 100 stv - Prosjekt/Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har sjekka hittil før jeg krøyp inn i varmen forran peisen var fordeler og tennplugger. På fordeleren går det en "sort kontakt" ut i bakkant.. denne er helt løs på min bil. kan dette ha noe med tenning og gjøre? mener jeg har hatt dette problemet på en tidligere bil jeg har hatt. og hva koster en ny fordeler?

 

har ikke sjekket om bensin pumpa surrer og går, bensin filter blir byttet i morgen. har også sjekket reg reima, den er like hel gudsjelov.

92' VW Passat stv 2.0 8v - Solgt

95' Audi 100 stv - Bruksbil - Solgt

92' Audi 100 stv - Prosjekt/Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen fordeler på disse motorene.Så va er d du kaller fordeler?Tviler også stært på at det er bensinfilteret,det bli aldrig så tett,at ikke bilen vil starte. Men streiker bensinpumpa,så blir det ikke liv mere,så sjekk om den summer med d samme tenning slås på..Kan være så enkelt at sikringen til pumpen har gått,det opplevde jeg en gang..Kan jo også være sikring til motorstyringen,men det er vel heller sjelden den går.. Men kan jo være andre ting også.:)

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde en forklaring i en annen tråd, kanskje den kan hjelpe deg å lokalisere feilen ;)

http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-s2-rs2-1987-1995/241483-far-ikkje-gnist-pa-audi-90-quattro-2-3-a.html#post2640415

NB. Om du har en 2.3E så har du ikke tenningsforsterker inni bilen, den står ved siden av coilen!

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

hmmm

 

1. Fått ny fordeler med hallgiver

2. Stilt motor på tenningspunktet på kamdrevet

3. Montert fordeler (rotor på Syl 1)

4. Fått svigerfar til og vri om nøkklen men jeg prøver meg frem og vri litt på fordeler

5. Motor brumma litt (mulig overskudd fra bensin i syl som tente)

6. Får gnist og bensin

7. Ellers skjer det ikke så mye!

 

En som sa til meg at den har fått kuldesjokk? Den har stått ute i ca 1 mnd uten og starta.

Skal ut i dag og spraye over alle kontakter jeg finner, med 5-56? noen som sa det kunne hjelpe.

 

Ellers hører jeg folk si at jeg burde finne ett verksted med varme og la den stå og tine over natta. Det ville muligens hjelpe.

 

Men her i Horten har jo alle enten ikke stort nok verksted eller så har de en jævlig bakke opp! men men..

 

Kom gjerne med tips til meg! begynner og bli desperat! :drunk:

92' VW Passat stv 2.0 8v - Solgt

95' Audi 100 stv - Bruksbil - Solgt

92' Audi 100 stv - Prosjekt/Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotor skal peke såvidt forbi syl. 1 når veiv er i ØD. Videre justering er ikke nødvendig før motor har startet.

Kommer det bensin ut kaldstartsdysa?

 

Den får bensin og gnist, men om det kommer fra kaldstartdysa aner jeg ikke, hvor sitter den?

92' VW Passat stv 2.0 8v - Solgt

95' Audi 100 stv - Bruksbil - Solgt

92' Audi 100 stv - Prosjekt/Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den får bensin og gnist, men om det kommer fra kaldstartdysa aner jeg ikke, hvor sitter den?

 

Sitter på innsuget på siden mot mengdefordeleren, er den eneste elektrisk styrte dysen så er lett å finne ;)

Det går 6 rør fra mengdefordeleren, en til hver dyse. Den siste går til kaldstartsdysa (startventil). Denne skal være åpen noen sekunder etter oppstart på kald motor.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer bensin her ja. nå prøvde jeg og stille inn på nytt, på ØD og rotor i senter på det lille merke på fordeler huset forbi syl 1. skal prøve og starte i dag etter jobb når batteriet er ladet opp.. Skal kunne gå ann og dra den igang nå oxo tru? selv om jeg ikke får startet vanlig? siden den får gnist og bensin.

92' VW Passat stv 2.0 8v - Solgt

95' Audi 100 stv - Bruksbil - Solgt

92' Audi 100 stv - Prosjekt/Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut av dette nå, viste seg at den hadde hoppet over på reg reima. SÅ får håpe det ikke har gjort noe skade :S

 

Foresten hva er normalt olje trykk?

Endret av Quattro73

92' VW Passat stv 2.0 8v - Solgt

95' Audi 100 stv - Bruksbil - Solgt

92' Audi 100 stv - Prosjekt/Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reima er enkel å få på plass igjen da merkene ikke er til å ta feil av. Du har en strek på svinghjulet og ett merke på kamdrevet. Strammemekanismen for reima er tre stk M6 skruer, viser på bilde under. Sett reima riktig timet og ta en kompresjonstest.

 

Normalt oljetrykk er ~1.5 bar på tomgang og ~5 bar på turtall. Noe høyere trykk ved tomgang og kald olje.

 

DSC00767.jpg

 

DSC00765.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår