Techno Skrevet Desember 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2010 Heisann! I dag opplevde jeg noe merkelig, jeg dro for å hente en kompis av meg på skolen, jeg skulle kjøre han på jobb, men han måtte hjem en tur å hente noe... han sa jeg skulle bli med inn så det gjorde jeg... jeg skrudde av bilen og er HELT sikker på at jeg ikke glemte å skru av noe som helt elektronikk i bilen!! Vi gikk tilbake til bilen etter 20 min ca.. da jeg skulle vri om tenningen lyste alle lamper og alt virket som det skulle bortsett fra at det bare kom noen rare lyder når jeg skulle starte bilen? Jeg ringte en kompis å fikk han til å komme å hjelpe meg med å starte med startkabler... Jeg kjørte rundt i en times tid for å lade batteriet hvis det var det som var galt, vi stoppet for å se om den ville klare å få start på egenhånd, men da skjedde absolutt ingenting! Er det noen som kan ha peil på hva som er galt? kan dynamoen være gåen? batteriet være dårlig? (er bare 1 år gammelt) Jeg har tatt med batteriet inn for å lade det over natten å se om det hjelper! Tusen takk for svar jeg eventuelt måtte få =) Mvh ARV Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet Desember 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2010 bytt batteri Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Desember 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2010 Rare lyder? Det vil si at starteren går rundt, men den slår ikke inn? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kivlos Skrevet Desember 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2010 Det er kjapt å sjekke om det er dynamoen som er gåen. Få start på bilen, og mål på batteriet med et voltmeter. Om dynamoen virker, så skal du måle ca. 14 V. Om du måler 14 volt er det sannsynligvis batteriet som er gåent. Jeg tror ikke du kunne kjørt i en time uten at dynamoen hadde fungert da biler med innsprøytning bruker en del strøm. Med andre ord er det stor sannsynlighet for at det er batteriet. Siter '98 Nissan Almera 1.4S - '97 Nissan Almera 1.6 (delebil) - 86' Volvo 740 (solgt) - '92 VW Golf VR6 (solgt) - '87 Volvo 745 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Techno Skrevet Desember 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2010 Tusen takk for svar=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2010 TDK-motoren har da vel ikke elektronisk innsprøytning? Er ikke alt mekanisk på den da? Jeg ville målt ladespenninga først av alt. Gjør det slik som kivlos skriver. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Desember 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2010 TDK-motoren har da vel ikke elektronisk innsprøytning? Er ikke alt mekanisk på den da? Jeg ville målt ladespenninga først av alt. Gjør det slik som kivlos skriver. Ja stemmer det. Pumpa går på regreima. Dynamoen min tok kvelden for noen år siden på vei til jobb. Bilen gikk som normalt hele veien. (Ca 30 min kjøring):D Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kivlos Skrevet Desember 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2010 Det kan nok stemme... Sorry for den... :) Siter '98 Nissan Almera 1.4S - '97 Nissan Almera 1.6 (delebil) - 86' Volvo 740 (solgt) - '92 VW Golf VR6 (solgt) - '87 Volvo 745 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Techno Skrevet Desember 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2010 Det er kjapt å sjekke om det er dynamoen som er gåen. Få start på bilen, og mål på batteriet med et voltmeter. Om dynamoen virker, så skal du måle ca. 14 V. Om du måler 14 volt er det sannsynligvis batteriet som er gåent. Jeg tror ikke du kunne kjørt i en time uten at dynamoen hadde fungert da biler med innsprøytning bruker en del strøm. Med andre ord er det stor sannsynlighet for at det er batteriet. Hei, gjorde som du sa, jeg fulladet batteriet mitt i natt, satt det i bilen å startet den... den var litt merkelig, men når bilen sto på tomgang målte jeg rundt en 12.4v og når den var skrudd av målte den 12.6 ca. :S vil det si at dynamoen er gåen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Desember 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2010 Ja stemmer det. Pumpa går på regreima. Dynamoen min tok kvelden for noen år siden på vei til jobb. Bilen gikk som normalt hele veien. (Ca 30 min kjøring):D Trenger ikke værra mekanisk innsprut bare fordi pumpa går på tannreima.. Pumpa går på tannreima på common rail motorer også, og de er definitivt direkte innsprøyta. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Desember 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2010 Hei, gjorde som du sa, jeg fulladet batteriet mitt i natt, satt det i bilen å startet den... den var litt merkelig, men når bilen sto på tomgang målte jeg rundt en 12.4v og når den var skrudd av målte den 12.6 ca. :S vil det si at dynamoen er gåen? Ja. Du kan like gjerne koble bort hele dynamoen. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Techno Skrevet Desember 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2010 Ja. Du kan like gjerne koble bort hele dynamoen. Har nå kjørt en del i kveld, har også vært borte fra bilen noen stunder... har målt med voltmeter hver gang jeg har parkert bilen både med motoren av og på, den holder det samme spenningen fortsatt... den blir litt høyere, da må vel dynamoen funke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2010 Det høres definitivt ut som dynamoen din er dårlig. For å være mer korrekt, det er vel heller snakk om slitte børster i dynamoen. Regner med du har bosch-dynamo, da er det en smal sak å bytte børster og regulator i ett. Koster ikke mye heller. Forskjellen mellom 12,5V og 14.4V er enorm i denne sammenheng. Bilen din lader ikke, rett og slett. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Desember 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2010 Trenger ikke værra mekanisk innsprut bare fordi pumpa går på tannreima.. Pumpa går på tannreima på common rail motorer også, og de er definitivt direkte innsprøyta. Neiok, da lærte jeg noe nytt i dag også^^ Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.