Gå til innhold

Anmeldt for sladding på isbelagt vann - Hva nå?

Ranger emnet


Janberlin

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har blitt anmeldt for sladding på isen, og lurer nå på hva jeg skal ta meg til for å unngå alskens bot og førerkortinndragelse. :(

 

Visste altså ikke at dette var ulovlig?

 

Dette hendte i 5 tida på en fredags ettermiddag. Jeg og en kompis (slekta hans eier hele området oppi der) skulle ned på isen og prøve oss på litt snurring på isen, men vi så det var folk nedpå der, så vi tenkte det ville vært lurt å vente til folk var ferdige med moroa si, da det ikke er særlig trygt å holde på blandt folk. Vi venta kanskje en halvtime, så begynte folk å dra fordi det ble mørkt.

 

Deretter kjørte vi nedpå isen og det gikk ikke mer enn 3 minutter før det stod noen nede ved isen. Vi trodde kanskje det var noen vi kjente, så vi kjørte bort for å se. Det var ei dame som kom og tok bilde av skiltene våre. Jeg la merke til at det var en gamlere(dårligere) klappmobil hun hadde. Jeg gikk ut av bilen og forklarte at det var bedre å holde på her enn nede ved bensinstasjonen blandt folk og biler, men det hjalp tydeligvis ikke.

 

Så nå sitter jeg å venter på en eventuell telefon fra lensmannen(jeg er god venn med sønnen til lensmannen). Spørsmålet er, hva skal jeg si? Hvor ofte er det slike saker blir henlagt? Jeg har aldri vært innblandet med politi før, så dette har jeg ikke greier på. Jeg er heller ikke sikker på om hun filmet eller bare knipset bilde av skiltene våre. Men det var mørkt når det skjedde, og med en så gammel mobil så vet jeg ikke om det er bevis nok?

 

Det bor ingen i nærheten av vannet, så ingen vitner har fått dette med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis ho tok bilde med en gammel kameramobil, så er det vel ingen bevis på at bildet er tatt i nærheten av vannet ei gang...

jeg kan og gå over til naboen å ta bilde av skiltene for så å levere inn anmeldelse for at han var ute å kjørte midt på fjorden:)

 

bare for å sette det litt på spissen :P du kan nok sno deg unna denne hvis du vil, spesielt hvis sporene er snødd vekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis ho tok bilde med en gammel kameramobil, så er det vel ingen bevis på at bildet er tatt i nærheten av vannet ei gang...

jeg kan og gå over til naboen å ta bilde av skiltene for så å levere inn anmeldelse for at han var ute å kjørte midt på fjorden:)

 

bare for å sette det litt på spissen :P du kan nok sno deg unna denne hvis du vil, spesielt hvis sporene er snødd vekk

 

Det var ikke snø i det hele tatt den dagen dette skjedde, men dagen etterpå kom det 10cm nysnø, nå som jeg tenker over det. ;)

 

Det er mange som er oppi der og slædder i timesvis, griller og koser seg. Jeg stikker opp dit i 3 minutter og blir anmeldt. :(

 

Jaja, takker for oppmuntringa! Trenger virkelig ikke å miste lappen på en sånn bagatell. Føler virkelig ikke at jeg har gjordt noe galt. Skal bare gi faen og nekte. Håpe på henleggelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bekjente av meg fikk ikke noe annet enn en smekk på fingeren og måtte love at de aldri skulle gjøre det igjen da politiet dukket opp ved vannet :)

 

Som de andre her sier, så tror jeg ikke det er stort politiet kan gjøre om de kun har et dårlig mobilbilde å gå etter og du nekter...

'98 Nissan Almera 1.4S - '97 Nissan Almera 1.6 (delebil) - 86' Volvo 740 (solgt) - '92 VW Golf VR6 (solgt) - '87 Volvo 745 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du sier at slekta til han kompisen din eiger hele området der, også vannet?

for da er det isåfall familien hans som skal bestemme om dette er ulovlig på deres eigedom eller ikke tror jeg?

er vel noe sånt som visst jeg drar bilen min ut på jordet vårt og sladder der eller i tunet vårt...

eller tar jeg helt feil nå?

1995 Honda Civic VTI Coupe (sommerbilen) http://www.bergen-gatebilklubb.no/forum/index.php?topic=1640.0

1986 Mercedez 190E 2,0 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du sier at slekta til han kompisen din eiger hele området der, også vannet?

for da er det isåfall familien hans som skal bestemme om dette er ulovlig på deres eigedom eller ikke tror jeg?

er vel noe sånt som visst jeg drar bilen min ut på jordet vårt og sladder der eller i tunet vårt...

eller tar jeg helt feil nå?

 

Jeg vet ikke om de eier vannet, men de eier iallefall alt irundt. Men tingen er at jeg tror det er drikkevannskilde(noe jeg fikk høre rykter om etterpå). oh shit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke snø i det hele tatt den dagen dette skjedde, men dagen etterpå kom det 10cm nysnø, nå som jeg tenker over det. ;)

 

Det er mange som er oppi der og slædder i timesvis, griller og koser seg. Jeg stikker opp dit i 3 minutter og blir anmeldt. :(

 

Jaja, takker for oppmuntringa! Trenger virkelig ikke å miste lappen på en sånn bagatell. Føler virkelig ikke at jeg har gjordt noe galt. Skal bare gi faen og nekte. Håpe på henleggelse!

 

Føler med deg der! Venter på svar fra politiet da jeg og noen kompsier kjørte med ATV og akebrett xD vips så kom politiet!

 

Burde være lov til å ha det litt morsomt!

Mine biler:

 

- Golf 3 1997 1.6l 101hk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger virkelig ikke å miste lappen på en sånn bagatell. Føler virkelig ikke at jeg har gjordt noe galt. Skal bare gi faen og nekte. Håpe på henleggelse!

 

Du blir antakelig anmeldt for motorisert ferdsel i utmark. Det er liten tvil om at det gjorde er ulovlig.

 

Den gode nyheten er at man vanligvis ikke mister førerkortet for det. Den dårlige nyheten er at boten pleier å være skyhøy (10 000 kr - 20 000 kr).

Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir antakelig anmeldt for motorisert ferdsel i utmark. Det er liten tvil om at det gjorde er ulovlig.

 

Den gode nyheten er at man vanligvis ikke mister førerkortet for det. Den dårlige nyheten er at boten pleier å være skyhøy (10 000 kr - 20 000 kr).

 

bullshit....bøtene er ikke så høye! en fra bygda her ble stoppet på isen og fikk 3-4k...

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så kan du ta det helt med ro. Du hører ingen ting fra politiet da de ikke har noe bevis. (Bilder fra ei gretten fitte er ikke bevis.

 

Det har heller ingen ting å si om denne familien eier vannet. Man har ikke lov å ferdes i utmark med motoriserte kjøretøy uansett. Bare spør alle med scooter nord for sinsenkrysset. Selv om du eier tomta så er det ikke lovlig å kjøre scooter innover i skogen.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår