Gå til innhold

Anmeldt for sladding på isbelagt vann - Hva nå?

Ranger emnet


Janberlin

Anbefalte innlegg

du blir ikke straffa, ta det helt med ro. hun har ikke noen bevis. alt hun gjorde var å utrykke missnøye som alle andre sure fitter gjør. kjøring i utmark har jeg blitt anmelt for mange ganger selv. men det er bare å nekte samme faen så slipper du unna. på vintern er det ingenting annet enn egoet til belona folk som tar skade. noe som i bunn og grunn virker som det er veldig viktig å straffe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken blir nok bare henlagt i og med at bevisene er såpass svake, men om du blir anmeldt flere ganger for å kjøre på det vannet så er nok sjansen betraktelig større for at purken velger å ta affære..

 

Og sist jeg sjekka så var bøtesatsen for motorisert ferdsel i utmark på 10lapper, og det er mange år siden. Tviler på at satsen er særlig redusert med årene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får heller prøve noe sånt.. hehe..

 

<object width="640" height="390"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=h4XgLAEunsc&hl=en_US&feature=player_embedded&version=3"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=h4XgLAEunsc&hl=en_US&feature=player_embedded&version=3" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="390"></embed></object>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En del kompiser av meg ble tatt for å sladde på et islagt vann ifjor vinter. Var vel ca 10 stykker som ble tatt, var der selv men heldigvis som passasjer. Var ganske organiserte greier med brøytet bane og alt, ingen naboer på flere kilometers avstand og absolutt ingen har noen gang klaget! Folk har holdt på der i flere år og til og med fått lov av grunneier. Da politiet kom var det kun 2-3 biler utpå, og innen de hadde kommet ned på isen (var et lite stykke fra hovedveien) hadde alle gitt seg og politiet hadde så klart ikke sett hvilke av bilene det var i mørket. Endte med 15.000 i bot for kjøring i utmark og vassdrag på alle sammen, det syke var at en av de hadde kommet 5 min før politiet kom og sto bare parkert, han kom bare for å se på og sto vel egentlig ikke på isen en gang. Er for øvrig vei helt ned til vannkanten. Det hadde absolutt ingenting å si sa politiet! Endte med stor sak i VG papirutgaven og greier for de som skulle ha sett det. Alle mottok en fin fin bot i posten men så vidt jeg vet har ingen betalt eller planer om å gjøre det...

 

Det som var pent var at i politibilen var det en eldre politikar og en aspirant. Han eldre karen er gammel bonde og har drevet/driver å sladder rundt litt på øde områder selv. Han var for så vidt veldig grei og ville ikke gjøre noe ut av dette, men aspiranten sørget fint for alt arbeidet og ville absolutt ta alle.

Endret av jorg1s1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

gammel tråd, men forsket litt på dette når jeg hadde snø scooter...

er IKKE lov på islagt ferskvann.

men der imort islagt saltvann er dette fult lovlig!

så lenge kjøretøyet reistert osv og kjører ansvarlig og ikke over 80km/t :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår