Polaris Skrevet November 28, 2010 Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 Bilen min koker bare og jeg vet at termostaten er i orden.. Det står vel på toppen/toppaknngen eller vannpumpa, men er veldig usikker.. Noen som har vært borti lignende? Eller noen som vet om noen måter og teste dette på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet November 28, 2010 Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 Du har vel ikke frosset kjøleveske ? Sjekk sirkulasjon; blir varmeapparatet varmt, blir radiator varm ? Hvis ikke kan det være sirkulasjonssvikt, mest trolig vannpumpa. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polaris Skrevet November 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 Jeg sjekket litt i går og da var begge slangene varme, men ikke radiatoren(vertfall ikke så veldig), varmeapparatet har vært i streik når temperaturen har krøpet under 5-6 minus, men har fungerer som vanlig ellers. Trodde det var termostaten, men den ble byttet i går uten hell.. Kan nevne at bilen har kokt for noen dager siden. Den har spekt en dag tidligere, men da fungerte den som vanlig etter den ble varm og fikk kjølt seg ned igjen, sist jeg prøvde og kjøre var jeg ut i ca 1,5 t, men den bare kokte og kokte, kan jo kanskje være frosset noen plass, men synes det er rart at det ikke tiner da.. Og i følge mine beregninger skulle den ha tålt -36 etter jeg hadde på frostveske sist. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acell Skrevet November 28, 2010 Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 Kan være luft i systemet i kjølesystemet. Prøvd å lufte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 28, 2010 Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 Er greit å få info om bil og motor. Er jo visse feil som er vanlige på visse motorer. Og nærmer temperaturen seg det røde feltet,skrur du av motoren med ein gang. Motoren er jo ikkje akkurat overbegeistra for høge temperatura i kjølevæska Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polaris Skrevet November 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 Lufting skal prøves! Det er en 2.5 tdi pajero 90 mod. Jepp, skrur av når den blir for varm. takk for tips :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg