Gå til innhold

acell

Bruker
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om acell

  • Bursdag 02/17/1991

Contact Methods

  • Bosted
    salangen

acell's Achievements

  1. Vask rent slik at det ikke er noen fersk olje. Så starter du opp bilen å ser hvor oljen komme ifra. Og vola, feilsøkingen er overstått... eineste måten å gjøre det på :P
  2. Ved rådebank så skal det bli værre lyd når man gir gass. her virker det som noe annet. men dog, dårlig kvalitet på video og lyd. På videoen kom jo ulyden når man slapp gassen
  3. acell

    Bil som koker

    Kan være luft i systemet i kjølesystemet. Prøvd å lufte?
  4. Funker fett å ha diesel på motorolja... vi har selv gjort dette på et par motorer. Men vi har brukt å tappe ned all olje. fylle på 2-3 liter diesel. starte motoren å la den stå på tomgang i 1 minutt els. så stoppe og tappe av og fylle på ny olje. Da blir alt som nytt. Grunnen til at dette går er pga lagrene og ringene utsettes for lite belastning på tomgang. og trenger ikke så mye smørring. Og siden Diesel smørrer godt så er dette ingen problem. Men som skrevet over. stiller aldri noen garanti på noen av mine svar. Men kan jo være et forsøk dersom det har vært slørva med oljeskiftene ;)
  5. vell... dersom du tar deg bryet å demonterer de tingene jeg har listet over. så kan du sammenligne venste rammevang med høyre rammevang. Dersom du ser at denne er bøyd så er det verksted eller kondemdering. å siden bilen er så gammel og "verdiøs" så tipper jeg kondemdering. Men dersom rammevang er bein å fin. Så er det bare å bytte de ødelagte delene og du er på veien igjen :)
  6. var litt lite ja.. gått langt? Virker som du bare må bytte oljepumpa evnt motor. Eller så kan du bare kjøre til det smeller å sette i ny motor. er billige motorer til disse.
  7. Fordi det er nostangi! kunne selv ha tenkt meg en slik. hvorfor tråkke når man kan trille? anyway, så er dommen her kjøring av uregistert motorisert kjøretøy. Hvor du faktisk kan miste lappen til andre ting. Ble stoppa på snøscooter på sykkelsti engang. 4200 kr i bot.
  8. Dette kan godt være gummiopplagringen til mellomakslingen som er røkken.. Billig og enkel del å fikse :) kryp under bilder å se om gummien har løsnet ifra metallet. MB kasser er meget solide... men har bytta en del slike gummioppheng.
  9. 4000-4500 rpm, husker ikke helt, var i vår han hadde problemte. anyway så er det en føler som lager kødd :) å mest sansynlig veivakselsensorn.
  10. Her er det bare å bytte trykkplate og cluchlager så er du på veien igjen :)
  11. Her man det være mange ting! Mitt tips er å få levert inn på verksted å satt på tester kjappest mulig. Her kan det være alt ifra defekt dyse, innsprøytningspumpe, turbo osv. Ganske dyre ting, og har du diesel partikkelfilter kan dette gå tett, og dersom for tett må det byttes, å det koster ca, tja, 20-30 k. Så få ut feilkoder før du dreper andre ting. Edit: det enkleste du gjør eg å åpne pansret, starte motoren, å se etter defekt slange eller noe, kjenne om du kjenner luft som kommer ut noen plass, Er det bare en slange som har hoppet av, så fikser du dette selv :) Lykke til.
  12. Man merker fort om denne bilen har virkelig km stand, eller er tuklet med, på bildene ser alt meget strøkent ut, (noe som styrker min teori på at dette er sant) strøkent intriør. Så meget pen ut i lakk og ellers. Så her kan du gjøre et god kjøp! Gammle mercedezer er nesten evigvarende. Så denne har MANGE km igjen å rulle. NAF test er verd hver eneste krone dersom du er i tvil. Men slik jeg kan se, så er dette et godt kjøp! mye km for penga isåfall! Ingen fartsmarskin eller komfortralle. men du verden for en kvalitet. Kjente feil og mangler: understell, kuler og foringer, tenningsproblemer på motor. kuler og ledd er billige deler som er enkle å bytte dersom man har rett verktøy. tenningsproblem er værre. Dersom dette er av første typen innsprøytning med kombinert luftmengdemåler er så er det dyrt når det slutter å fungere. for da må man bytte komplett enhet (luftmengdemåler + pumpe) å den koster litt penger. Lykke til.
  13. Dette får du kansje vite dersom du ringer dit lokale opel verksted ;) Normalt med 3 bars oljetrykk på tomgang kan man jo si, så noe under sette er jo ikke spesielt bra. Det kan godt være oljetrykkføleren din som er tett, du kan jo prøve å bytte denne og de om problemet enda er der, en oljetrykkføler koster ikke rare greiene og det bytter du enkelt selv.
  14. Har en kompis med samme problemet (samme bil og motor.) og der var veivakselsensorn gåen. Problemet er at motorstyringen får ikke signal og klarer ikke å forskyve tenninga slik den skal, og da sperrer den på 4000 rpm.
  15. Mulig rammevange er slått skeiv her. Du trenger følgende: Skrallesett med 10-19 kopp. Stjernejern. Flatjern. Jekk. hjulkryss. Lys. Demonter: sjerm. (mulig denne må brekkes ut med kubein eller noe. Støtfanger. Grill. Lykt. da der du rammevangen ovenfra og ned. Sjekk også bærebru for skader. Regner med at denne bilen har vært taksert? isåfall, Hva sier taksten? Dersom bilen er komdemdert trenger du ikke å finne fram verktøy engang siden du aldri kommer til å få skilt på den igjen. Edit: Sjermen er festet oppe i kanten. (der hvor pansret ligger) og nede i hjulbuen. (ta vekk plastik deksel for å komme til skruver. Lykke til.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår