skrensaren Skrevet November 15, 2010 Rapporter Share Skrevet November 15, 2010 Hei alle sammen! det har seg slik at jeg har fagprøve fra i dag og til onsdag i faget mekaniker lette kjøretøy. Der hvor jeg har vært lærling nå de siste to årene er imidlertid et verksted hvor det egentlig kun går i motorbygging/bremsing/mapping av biler i alle mulige klasser og former. Da har det egentlig ikke blitt noe vanlig servicearbeid og denslags. jeg har koblet x-antall autronic sprut bla. men har aldri vært borti airconditionservice! Jeg trenger da hjelp til hva jeg skal si til sensor når jeg skal svare han på hvordan jeg skal foreta en kontoll av et slikt anlegg!! vi hadde et apparat på skolen, men jeg tok aldri i det. vi har selvsagt ikke noe slikt på jobben. oppgaven lyder som følger; forklare sikkerhetsrutiner for arbeid med et komfort-klimaanlegg det hadde vært supert om noen kunne hjulpet meg med dette! dette er ganske alvorlig i og med at fagprøven står på spill, så de som ønsker å kødde det til, kan egentlig bare la være å skrive noe. på forhånd takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 15, 2010 Rapporter Share Skrevet November 15, 2010 Google visste mye ang temaet, så jeg.. http://www.google.no/search?hl=no&source=hp&q=%22forklare+sikkerhetsrutiner+for+arbeid+med+et+komfort-klimaanlegg%22&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai= Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet November 15, 2010 Rapporter Share Skrevet November 15, 2010 du kan be om å få utsatt fagprøve om du føler at du ikke mestrer faget enda. du har tydeligvis ikke fått nok bredde og rett opplæring i faget og du kan med det spørre om få det utsatt en mnd eller mer om du føler du trenger det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skrensaren Skrevet November 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2010 du kan be om å få utsatt fagprøve om du føler at du ikke mestrer faget enda. du har tydeligvis ikke fått nok bredde og rett opplæring i faget og du kan med det spørre om få det utsatt en mnd eller mer om du føler du trenger det. jeg har fått god opplæring i alt det andre, Jeg har bare ikke fått prøvd et slikt apparat. servicearbeid er ikke noe problem for meg i det hele tatt justering av lys og alle slike ting er ingen problem. Jeg har bare litt noia for at jeg skal stryke pga jeg ikke kan med apparatet. Jeg har allerede utsatt fagprøven et par mnd pga et større proskjekt på jobben med noe utenlandsreise og greier, så jeg har egentlig lyst å få det så fort som mulig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet November 16, 2010 Rapporter Share Skrevet November 16, 2010 Hvis du ikke kan noen om AC-anlegget på bil, så trenger du ikke å bekymmre deg. Da ligger du på gjennomsnittet for en norsk bilmekanikker på dette området :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skrensaren Skrevet November 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2010 fagprøven er da ferdig! fikk meget godt bestått! =) takker for all hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet November 17, 2010 Rapporter Share Skrevet November 17, 2010 Gratulerer så mye :) Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet November 17, 2010 Rapporter Share Skrevet November 17, 2010 så fint at det gikk så bra! :D gratulerer så mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anton Skrevet Desember 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2010 gratulere!!! dem forstår deg hvis du ikke har hatt mulighet til å bruke et slik apparat, bare du kan forklare de enkleste tingene. Uansett er det få mekanikere som kan det :D Siter Nord-Norge er som resten av Norge, bare mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_loftaas Skrevet Desember 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2010 grattis :) men fag prøven er jo foresten grise lett da :) (min mening :P )... da eg og trodde\va sikker på at eg kom til og stryke på fagprøven :) men så lenge sensor ser at du kan de du snakker om og sånt så er de greie og ha med og gjøre :) jim Siter -Audi A6 2.5tdi familie vogn -Merc w201 300TDT XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil) XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil) Xyamaha Fzr 600 gammel mod.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg