Gå til innhold

Billigste varebil man kan eie?

Ranger emnet


TheTransporter

Anbefalte innlegg

men å har du en bil som holder....alt skal ikke være så fancy pancy heller

 

Går FINT an å kjøre i filler en hiace å.. Men når man har tatt ut så lite effekt og moment av en motor, sier det seg selv at det holder, siden ingen gidder å kjøre en slik bil hardt... Men fy faen å hiace ruster...

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Går FINT an å kjøre i filler en hiace å.. Men når man har tatt ut så lite effekt og moment av en motor, sier det seg selv at det holder, siden ingen gidder å kjøre en slik bil hardt... Men fy faen å hiace ruster...

 

Enig med deg. Vi har endel Hiace på jobben, de er alt fra 1-4 år gamle, og samtlige har begynnende rustangrep, eller betydelige rustangrep. Det har også vært småfeil med de. I tillegg har vi Opel Combo og VW Transporter, og ingen av disse har antydning til rust.

 

De som har sett innleggene mine tidligere vet at jeg ikke akkurat er VW-fan, men Transporter er en bil jeg liker. Jeg har inntrykk av at disse har mye mindre feil enn enkelte andre VW, og kjørekomforten er bedre enn de fleste andre varebiler. Jeg kjører selv Transporter på jobben, og er storfornøyd med det. Sprek motor, bra firehjulstrekk, fint interiør og eksteriør, grei lydisolering og praktiske løsninger.

 

Forøvrig forsvinner Hiace fra markedet rett over nyttår, da motorene deres ikke klarer de nyeste miljøkravene (Euro 5?). Så da blir det spennende å se om det kommer en helt ny Hiace etterpå, eller om de kommer med enda en facelift som gjør den enda styggere. (sikter da til forrige facelift som ikke akkurat var et skritt i positiv retning)

Endret av JChE

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekta på Hiace| broom.no - alt om motor - biler, bruktbiler, biltester og bilmerker

 

Johan: Såvidt jeg husker fra en wikitrip går det i Asia en helt annen HiAce enn den kassa vi har hatt her i tolv(?) år. Mener den andre ble lansert for flere år siden.

 

Toyota_Hiace_H200_505.JPG

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Hiace#Fifth_generation

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hiace varer det skal de ha, og man kommer frem mye bedre, om et er 4wd, enn man f.eks gjør med vw transporter syncro.. Men comfort messig kan man like gjerne kjøpe en opel vivaro.. Men de er det noe tull med hele tiden.. hehe

 

Man bør jo 4 x 4 på Hiace, den står jo fast på flat mark.

Å si at 4 x 4 systemet til Hiace er bedre er vel en sannhet med modifikasjoner, har kjørt det som taxi 2 år.

 

Det er bra, men ikke bedre en T5 4motion. Fordelen med T5 er jo at den har motor til å dra alle fire hjula fram og ikke trenger en fotballbane å snu på.

 

Min T5 har dessuten sperre og gjorde 190 km/t på GPS'n når jeg var i Tyskland i sommer. Det gjør jo Hiace'n også om du slipper den fra et fly i 10000 fots høyde... :blunk:

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hiace varer det skal de ha, og man kommer frem mye bedre, om et er 4wd, enn man f.eks gjør med vw transporter syncro.. Men comfort messig kan man like gjerne kjøpe en opel vivaro.. Men de er det noe tull med hele tiden.. hehe

 

Hvilken generasjon transporter baserer du dette på? Det er noen år siden Syncro forsvant fra markedet, og ble erstattet av 4Motion. Den jeg har er utstyrt med siste generasjons Haldex, og lar seg ikke stoppe av stort...

 

Dessuten har man helt siden T3 hatt muligheten til å få sperrer som originalt ekstrautstyr, og det får man ikke på Hiace. Da må man ettermontere ARB eller annet ettermarkedsgreier.

 

Jeg sier ikke at Hiacen kommer dårlig fram, men den har tross alt bare et middelmådig 4wd-system uten sperrer. ESP er heller ikke tilgjengelig. Når den i tillegg har planetens dårligste svingradius, er ikke valget vanskelig for meg ihvertfall...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekta på Hiace| broom.no - alt om motor - biler, bruktbiler, biltester og bilmerker

 

Johan: Såvidt jeg husker fra en wikitrip går det i Asia en helt annen HiAce enn den kassa vi har hatt her i tolv(?) år. Mener den andre ble lansert for flere år siden.

 

Toyota_Hiace_H200_505.JPG

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Hiace#Fifth_generation

 

Haha, var det ment som reklame for Hiace eller? For det der så ut som en opphora versjon av den gamle Hiacen uten snute...

 

Nei, nå er det på tide at disse japsene kommer med noe nytt på varebilfronten.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd mye opel vivaro på jobben og synst den e veldig god å kjøre. får og stort sett plass til det meste (bedriftspakker for posten). har også prøvd nye typen hiace og synest ikke dette var like behaglig som den 4-5 år eldre vivaroen, men de er kanskje holdbare (ikke vet jeg, men har selv en toyota som aldri har vært noe tull med). har også kjørt en caravelle varebil, som var liksom helt grei. men tror de nye trasportere til volkswagen er veldig gode uten å ha prøvd de.

 

om jeg skulle hatte en selv tror jeg at jeg ville hatt en vivaro pga. komforten. om den går ofte i stykker som nevnt litt over har vel kanskje også noe med vedlikehold og hvordan den blir brukt. synst de 2 på jobben alltid fungerer fint, men de følger jo serviceheftet da :)

1995 Honda Civic VTI Coupe (sommerbilen) http://www.bergen-gatebilklubb.no/forum/index.php?topic=1640.0

1986 Mercedez 190E 2,0 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekta på Hiace| broom.no - alt om motor - biler, bruktbiler, biltester og bilmerker

 

Johan: Såvidt jeg husker fra en wikitrip går det i Asia en helt annen HiAce enn den kassa vi har hatt her i tolv(?) år. Mener den andre ble lansert for flere år siden.

 

Toyota_Hiace_H200_505.JPG

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Hiace#Fifth_generation

 

Er man glad i livet sitt kjøper man rett og slett ikke en sånn bil...

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for Toyota! :angelsmili:

 

Du skjønner det Marve-Johan, atte atte

 

Commodådumkua:

dog_donkey.jpg

 

Haha :) Eller for å si det som en fjortis: ROFLCOPTER!

 

Nå skal ikke jeg si at jeg er noen ekspert på vw, langt derifra. men dette var nok en sent 90 talls sak vi hadde i forsvaret. Sammmen med hiace.. Begge var like slitne og omtrent like bedritne og kjøre, hiace hadde et lite fortrinn som sagt.

 

Ja skjønner :) Det var nok en T4 du kjørte da, og de er ikke like gode å kjøre som T5. Firehjulstrekken er heller ikke på langt nær like god som på dagens generasjon :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiace må du foreta en sjikkelig antirustbehandling selv før du kjører med den.

 

Kjørkomfortmessig er dem ikke dårlige. T5 er ikke noe bedre. Vivaro er bedre å kjøre.

 

4wd systemene (viskosekobbling på Hiace og Haldex-kobbling på T5) er ikke noe ordentlige systemer. Dem er bedre en bare 2 wd men kan ikke sammenlignes med biler som har permanent 4wd (om stiv forbindelse eller mellomdiff.) og sperrer (ikke bare brems/LSD).

Negativt med T5 er at den har framhjulstrekk og framhjulene "graver" seg ned før Haldex kobblingen slår in bakhjulene.

 

T5 må du styre unna 2.5 pumpe dyse motorer. Mye trøbbel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår