Andreasvage Skrevet November 10, 2010 Rapporter Share Skrevet November 10, 2010 Heisann, Var å skulle lese av feilkoder på omegaen min i dag, men kom ikke inn på hjernen til bilen. Kom bare opp "kommunikasjonsfeil", prøvde å koble opp 4 forskjellige slike feilkode søkere. Bilen starter og fyngerer helt fint. Grunnen til at jeg skulle lese av feilkoder, er fordi ABS lyser lyser og speedometeret ikke virker. Noen som har peiling på hva dette kan være? Takker for alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 11, 2010 Rapporter Share Skrevet November 11, 2010 Spørs jo hva slags diagnoseapparat du bruker. Om det er slik billig made in china opplegg så er det nok kanskje derfor. Du bør få det sjekka det på opel eller på et annet verksted som har skikkelig utstyr. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreasvage Skrevet November 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2010 Spørs jo hva slags diagnoseapparat du bruker. Om det er slik billig made in china opplegg så er det nok kanskje derfor. Du bør få det sjekka det på opel eller på et annet verksted som har skikkelig utstyr. Det var på opel jeg var, var også på et annet verksted. men ingen av dem får kontakt med hjernen.. :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OdinA Skrevet November 12, 2010 Rapporter Share Skrevet November 12, 2010 den er hjerne dø :P Siter Opel Omega 2,5TD (sedan) 1994 volkswagen Polo 1,7sdi (stv) 1999 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 12, 2010 Rapporter Share Skrevet November 12, 2010 http://www.opelhugg.no http://www.finndel.no På en av de finner du garantert en brukt ECU Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet November 12, 2010 Rapporter Share Skrevet November 12, 2010 Hvis ABS-lampa lyser og du ikke har speedo er det ikke helt utenkelig at det bare er en ABS-sensor som er død. Husker bare ikke hvilken som går til speedometeret. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Santino Skrevet November 12, 2010 Rapporter Share Skrevet November 12, 2010 Prøvd bindersmetoden? Siter Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet November 13, 2010 Rapporter Share Skrevet November 13, 2010 Den funker ikke på ABS-ecu'n. Forutsetter at det er den han ikke fikk kontakt med. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet November 16, 2010 Rapporter Share Skrevet November 16, 2010 Er det ikke høyre abs-føler fremme som gir signal til speedometeret? Har du også sjekket at sikring til abs-sentral er ok? Denne befinner seg fremme i motorrommet et sted. Mener den er på 60 ampere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan H Skrevet November 17, 2010 Rapporter Share Skrevet November 17, 2010 Er det ikke høyre abs-føler fremme som gir signal til speedometeret?Har du også sjekket at sikring til abs-sentral er ok? Denne befinner seg fremme i motorrommet et sted. Mener den er på 60 ampere. Siden det er omega og bakhjulstrekk, vil jeg anta at det er en av de følerne bak, altså TC/abs traction control følerne som sender signal til speedometeret ja :D hvis man står iro og burner med omega , så går farten opp på speedometeret. Slik at det MÅ være bak speedoen føler på :D Siter Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet November 17, 2010 Rapporter Share Skrevet November 17, 2010 Meget mulig det er riktig med at det er en av følerne bak ja. Jeg har ikke skjema i nærheten for øyeblikket så jeg får ikke sjekket dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg