Gå til innhold

Golf II: VW Golf 2 GL - bruks bil, LTP!!

Ranger emnet


Golf II

Anbefalte innlegg

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var det en bitteliten uppdate again :D

 

jeg har jo selvklart ikke fått i en ny drivknute pga pengboken :S men jeg hadde noen høytalere ligende, så fikk gjort litt i alle fall :D

 

så nå har jeg lagt opp kabler fra bagasjeromet for og ha forsterker der, så nå ligger det klart i dashbordet pluss jeg la opp til dørene som har blitt tilkoblet en relativt gammel forsterker som jeg digger lyden av :D

 

så fikk jeg noen høyttalere fra en kompis pga jeg hjelpet han, som jeg koblet opp, altså biltemas komponent sett :) og det spiller helt ok :)

 

så til noen bilder :) er ikke ferdig men blir man i det hele tatt da?? xD

 

midt under opperasjonen :P

DSC_0064_zps0e309dc8.jpg

 

hvordan jeg monterte diskanten i dørene :) samme på begge sider :P

DSC_0065_zps89721bd4.jpg

 

oversikts bilde på hvordan det ble :)

DSC_0066_zps884eda00.jpg

 

høyttaler typen jeg bruker atm, men skal byttes ut til et kjent merke etter hvert :P

DSC_0067_zpsfb8ac8d1.jpg

 

bilde sier alt :)

DSC_0068_zps34d03a4c.jpg

 

så blir det vel flere oppdateringer når jeg har fått tak i drivaksel eller drivknute :D

 

MvH Golf II/Fikseaunet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat idag så startet bilen og gå meg på nervene :S jeg glemte og ta bilder av den nye knuten og monteringen, men men, fikk i alle fall motnert den, og monterte resten jeg hadde vært laus med, og skulle test kjøre en tur, kom 550 meter og var rimlig fornøyd, så svingte jeg inn på en av kjørning der, clutchet ut og la bilen trille 2 meter, så satte jeg i reverse på bilen, og slepte clutchen sakte som vanlig, men skjedde det noe?? nope

 

så var det og ut og se hva som var feil, men var ikke på den siden jeg hadde holdt på med, men andre siden

 

og på den siden hadde selve akslingen hoppet ut av spilncen på knuten, dvs at knuten er hel, men kan noen her på forumet fortelle meg hvorfor dette skjer?? har skjedd meg ca 5 ganger siden jeg fikk skilt på bilen, og starter på og bli lei av og demontere alt hver gang.. og kjøpe nye manskjetter hver 2'd mnd

 

Golf II/Fikseaunet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har brukt 6 dioder fra biltema, som jeg har koblet på parklys :P så til det røde i klokken så har jeg brukt 1 rød parklys pære, som jeg har limt fast :P har desverre ingen bilder av hvordan jeg gjorde dette med diodene, men jeg har borret 6 hull i det hvite på toppen av speedometeret, så har jeg tatt det ut og slit bort ganske mye plastik for og få spredning over hele speedometeret :P skal se om jeg får tatt bilder når jeg skal montere en motstand for og dimme ned lysene litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Lenge siden sist nå skjer jeg :S men jeg har i alle fall gjort noe igjen nå :D

 

Jeg har anskaffet noen deler ifra en Golf MK3, og dette er dynamo feste, og alle reimhjul som var på den motoren :P

 

så det gjorde til at jeg har 2 dynamoer akkurat nå, som gjør til at jeg har en 90 A pluss en 70A dynamo, som gjør til at jeg har 160A og bruke :D

 

men er litt hode bry med det ene reimhjulet men det relativt bra til meg da :) da jeg tok og anskaffet et ifra en mercedes med samme type :) og det var samme størrelse på det også :)

 

så har jeg også tatt og prøvd det noen har skrevet på diverse plasser, og det er og lodde inn en diode på jordingen på begge dynamoene

 

så til noen bilder av det jeg har holdt på med i de siste dagene :)

 

slik ble det med 2 dynamoer, før jeg fikk sveiset om reimhjulet :)

DSC_0015_zps9711f50f.jpg

 

så til når jeg har fått sveiset det dit, har ikke bilde uten reimen men men

DSC_0021_zps82770ac8.jpg

 

så til en stygg men en sveis som holder til sitt formål :)

DSC_0022_zps9e10f959.jpg

 

så til børstene :) slik har jeg gjort med de :)

DSC_0026_zpsb3032037.jpg

DSC_0028_zpsb4d83a70.jpg

 

 

og slik ble ladingen med 2 dynamoer med full belastning med det orginale i bilen :)

DSC_0024_zps3880ae21.jpg

 

 

MvH Golf II/Fikseaunet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt mer en middels interessert i lyd og lyd kvalitet, og for og få skikkelig lyd, så må man ha MYE strøm :)

 

så var jeg med og hjelpet en kompis av meg, og det viste seg at jeg kunne bruke dynamo festene fra en 3'er golf som sitter på vannpumpen til og montere en extra dynamo :D så blir litt mer strøm av det :) så tok jeg somsakt og loddet om litt og fikk mere volt utav de i samme slengen, men var dritt jobb og få centrert det reimhjulet og tigget det fast for og si det sånn, tror jeg holdt på iover 4timer bare og få det centrert skikkelig, men det fikk jeg som ca bra :) tror det er bare 0,1mm kast i det :) er det i alle fall som jeg får til og måle med skyvelær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår