Gå til innhold

Golf II: VW Golf 2 GL - bruks bil, LTP!!

Ranger emnet


Golf II

Anbefalte innlegg

Hvordan har du gjort det med høytaleren i døra? har slik erstatningsgitter selv men finner ikke på noe lurt for å få festet høytaleren :/

 

(Har sett at tråden er gammel) :p

 

Heisann, det er 4 plastik pinner med hull i som stikker ut av denne rammen, som jeg brukte de skruene som var med høytalerene, så gikk dette bra, men skruene må ikke bli for store, for da ødelegges disse festene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, er vel på tide og oppdatere litt her også da :)

 

har hatt det veldig travelt med jobb og mere, så har ikke fått gjort så alt for mye med bilen, det som er gjort, er at jeg har startet på og bytte kanal, men har ikke kommet så langt med det, har igjen og sveise inn kanalen nå :-)

 

så må man vel legge ut litt bilder :)

 

Slik så arket ut etter første EU kontroll :P, er ikke verst for og være en bil som har stått i over 4 år uten og bli brukt :P

20121217_161417_zps3fd3e246.jpg

 

da hadde man startet og kappe ut kanalen :)

IMAG0376_zps08ed6045.jpg

 

RUST!!!! er noe jeg hater, og var litt pga dette de klaget på eukontrollen :S

IMAG0377_zps82242ade.jpg

IMAG0379_zpsd59ab899.jpg

 

Nesten klar for og sette inn ny kanal :) en hjemme laga kanal til merke :) min far har utstyr på jobben sin til og knekke opp stål :)

IMAG0378_zps31cca64d.jpg

 

 

så til noe som skal inn ifra dynamo-starter-batteri så bak til 2'd batteriet bak i bilen :P

20121217_161229_zpsee1dd816.jpg

20121217_161245_zps72f0561a.jpg

 

 

 

Golf II/Trond Espen

Endret av Golf II
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei igjen :) lenge siden jeg oppdaterte nå men :)

 

Det har skjedd ganske mye med bilen i det siste ukene faktisk, jeg har sveiset inn ny kanal på venstreside, og jeg har sveiset inn dørken helt i ytercant imot nedre del av kanalen, så har jeg fått skilt på bilen :D men det ene blinklykten min har blitt knust i vinter :/

 

ellers så har jeg lekt litt med lys på bilen :D så nå har jeg 6 kjøre lys og 6 bremselys og 2 tåkelys bak :D

20130301_184135_zpsc1d331cc.jpg

 

ellers så har jeg annskaffet en hel 4 lykter's grill med xenon i de i midten :)

20130301_184123_zps65aa16d6.jpg

 

ellers så har jeg fått et litt større problem, og det er at min dynamo lader bare 12,8 til 13,1 volt når jeg er ute og kjører, og når jeg slår på langlysene eller hovedlysene +tåke, så er jeg på ca 12 volt, og under med full belysning ifront(dette er da snakk når jeg har 2000rpm på motoren ca)

så det første prosjektet jeg skal ha er og anskaffe en ny dynamo, og da har jeg tenkt og anskaffe en 90A dynamo i stede for den 65A som står der :D

 

ellers så har jeg sånn små prosjekter som og få litt mere volt fram til hovedlysene mine, jeg målte de når bilen sto og gikk og hadde 12,9volt på batteriet, og da hadde jeg bare 10 volt når nærlysene sto på , og 8-9 volt på langlysene.(tåkelysene er koblet på relè allerede) så jeg skal koble det opp i morgen tror jeg,

 

ellers så blir det vel og bygge inn sub kassen litt og felle ting inn før og få det finere baki der :)

 

det kommer vel flere bilder iløpet av uken vil jeg tro :)

 

 

MvH Golf II/Fikseaunet

Endret av Golf II
Lenke til kommentar
Del på andre sider

må jo ha litt lys når man først ska gjøre noe :) ble litt lei av at folk ikke kunne holde 1003 regelen, for de kjørte så jeg ikke så hovedlyktene i verken side speil eller ut bakruten nå jeg kjørte, men det ble fort stop på når jeg fikk 6 bremselys istede for 2 ^^ så ble det mye finere med 6 kjøre og 6 bremselys :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

lenge siden jeg har gitt en oppdatering nå men, det har faktisk skjedd litt siden sist nå.

 

 

jeg har byttet topp pakning på motoren, og alle andre pakninger, jeg hadde vist en gåen topp pakning :S men det er fikset nå, ellers så har jeg tatt bort katalysatoren, så har jeg montert noen nye lys forran, så nå har jeg vel det som er kalt som US blink, så jeg har oransje parklys forran i blinklyktene, så har jeg montert xenon i alt, og har faktisk bedre lysbilde i hovedlyktene en jeg har hatt noen gang :D

 

så til noen bilder :D

 

DSC_0036_zps95d55cd9.jpg

 

DSC_0037_zps1eb5a4d2.jpg

 

DSC_0011_zps08e5d3ef.jpg

 

DSC_0012_zps15ed072b.jpg

 

så til neste gang, så tror jeg ikke det blir lenge til oppdatering, men jeg er inne her nesten hver dag og leser da :) så bare kom med spørsmål på noe om dere lurer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten uppdate again :D

 

 

jeg hadde jo lagt litt tid i og montere blåe led i speedometeret, så skulle jeg montere xenon i tåkelysene mine, men pærene tok borti stålet inni lyktene og kortsluttet xenon pærene i de, så en motstand gikk heden, og noen dioder, så jeg var ute med det idag og byttet ut de diodene som hadde gått, og monterte 1 extra så jeg fikk lys i klokka :) og jeg ble fornøyd med resultatet, men må anskaffe meg en ny motstand som dimmer lyset litt, om ikke noen vet om en justerbar motstand på rundt 1,2k ohm, eller for og dimme en biltema diode litt, så de ikke blender så mye :)

 

så til et bilde av resultatet :D mn det er tatt mens det var ute av bilen, så ingen ting annet en lys er tilkoblet :)

 

DSC_0039_zps50b85366.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

clutchen er dårlig, så clutch kicker ikke nei, men fikk en ide om og prøve og spinne en tur, så startet jeg på asfalt, og det gikk bra, så fikk jeg litt fart og kom på et komlokk, som gjorde det lettere, så tok det tak i asfalten igjen, og det tålte ikke knuten :S

 

men min egen skyld det :P måtte prøve og ha det skøy en gang, men det vart en kortvarig fornøyelse, men det kommer flere bilder når jeg har fått skruvd alt ifra hverandre :P og det blir imorgen tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår