Gå til innhold

Hvilken bil V70, Audi eller Passat

Ranger emnet


Toomach

Anbefalte innlegg

Hei er i ferd med å kjøpe familiebil, stasjonsvogn diesel og har vel kommet ned til 3 bilmerker jeg vurdere. Det står mellom enten audi eller passat 1.9 tdi, evt V70 diesel. Sånn prismessig vil jeg få en passat som er fra 1-3 år nyere en f.eks en Audi 2002 modell, er det verdt det? V70 gjenstår å prøvekjøre, men jeg ville høre om noen her hadde noen tanker om disse bilene? Burde jeg ta en 2 år nyere passat over Audi? Burde jeg droppe både Audi og Passat til fordel for en V70. Sånn kjøremessig kjører vi kansje maks annenhvert år på bilferie og ikke lenger en til Danmark (sjeldent så langt heller), I det daglige er det kjøring i småbytrafikk (Tromsø omegn med helgeturer innen 10 mil). Har 2 småbarn hvor den ene snart slutter med beltestol.

Personlig heller jeg litt mot Audien pga av at den var atskillig mer komfortabel å kjøre sånn generelt en passaten, samtidig inbiller jeg meg for at den ikke virker så stor som V70, synest å huske at V70 har en elendig svingradius. Alle meninger velkommen.

 

Bilkjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper du snakker om Audi A6? I så fall er det jo snakk om mer eller mindre like gamle biler (Passat og A6 altså), ettersom de var nye modeller på samme tidspunkt. Passat kom som -97 modell (med facelift fra -01) og A6 som -98 modell. Forrige A6 var ikke feilfri, men det gjaldt spesielt 2,5TDI. Passat var dårlig frem til facelift'en i 2001, da ble kvaliteten en del bedre. V70 hadde også sine kvalitetsproblemer, som muligens ble bedre fra rundt 2005(?). Alle disse vil jeg tro er store nok, men ift. kvalitet/problemer tror jeg Passat er hakket bedre om du velger riktig modell. Uansett synes jeg alle er bra biler med god komfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei er i ferd med å kjøpe familiebil, stasjonsvogn diesel og har vel kommet ned til 3 bilmerker jeg vurdere. Det står mellom enten audi eller passat 1.9 tdi, evt V70 diesel. Sånn prismessig vil jeg få en passat som er fra 1-3 år nyere en f.eks en Audi 2002 modell, er det verdt det? V70 gjenstår å prøvekjøre, men jeg ville høre om noen her hadde noen tanker om disse bilene? Burde jeg ta en 2 år nyere passat over Audi? Burde jeg droppe både Audi og Passat til fordel for en V70. Sånn kjøremessig kjører vi kansje maks annenhvert år på bilferie og ikke lenger en til Danmark (sjeldent så langt heller), I det daglige er det kjøring i småbytrafikk (Tromsø omegn med helgeturer innen 10 mil). Har 2 småbarn hvor den ene snart slutter med beltestol.

Personlig heller jeg litt mot Audien pga av at den var atskillig mer komfortabel å kjøre sånn generelt en passaten, samtidig inbiller jeg meg for at den ikke virker så stor som V70, synest å huske at V70 har en elendig svingradius. Alle meninger velkommen.

 

Bilkjøper.

 

Jeg har vært i bilbransjen i 21 år hos Bertel O. Steen, og har venner som er bruktbilsjefer i Møller systemet.

Jeg kjører selv V70, og er kjempefornøyd.

Denne bil er også mindre belemret med elektronikfeil en de tyske bilene du nevner..

 

Mvh.

iamelg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er snakk om en A6 med 1.9 tdi motor (130hk). Når det gjelder Volvo er det kansje mer elektronikkfeil, men har selv jobbet på et volvoverksted, men det begynner å bli noen år siden, og det jeg husker med Volvoen er softwarefeil og mye av det. Er dette blitt bedre? Jeg heller vel litt mer mot a6 per nå. Når det gjelder modell kan jeg få opptil 2 år nyere passat en Audi A6, til samme pris.

Takk for gode svar :)

 

Mvh Bilkjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri vært i tvil, etter mye reserch når jeg skulle kjøpe bil la jeg fra meg både audi og vw... Gjett hvorfor?

 

Mye kostbare små feil når bilen blir noen år og servicen hos møller norge kan sammenlignes med en krabbe i ei teine.

 

Med mindre du er veldig opptatt og kjøre Audi fordi det er audi og betale for det hadde jeg helt klart gått for en volvo V70!

 

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la fra meg Audi, VW, Volvo og alle de andre, og kjøpte Ford Mondeo Mk3. Man får ikke bedre bil til den prisen syns jeg.

 

Stor stasjonsvogn, nok utstyr, 6 år gammel, bra kjørekomfort, lite feil, bra utseende. Alt dette for 121000, og da hadde den bare gått 89000 km. Jeg gikk for bensin og manuelt gir for å luke ut flest mulig feilkilder. Rust har også vært et problem på disse, men min er HELT rustfri. Gå isåfall for en som er nyere enn 2003 for å få facelift-utgaven, det lønner seg.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la fra meg Audi, VW, Volvo og alle de andre, og kjøpte Ford Mondeo Mk3. Man får ikke bedre bil til den prisen syns jeg.

 

Stor stasjonsvogn, nok utstyr, 6 år gammel, bra kjørekomfort, lite feil, bra utseende. Alt dette for 121000, og da hadde den bare gått 89000 km. Jeg gikk for bensin og manuelt gir for å luke ut flest mulig feilkilder. Rust har også vært et problem på disse, men min er HELT rustfri. Gå isåfall for en som er nyere enn 2003 for å få facelift-utgaven, det lønner seg.

 

Passat fra 2001-> ble langt bedre ift. feil og er ikke noe dårligere enn gjennomsnittet. A6 av forrige generasjon var det muligens litt mer feil med, vet ikke om dette ble bedre på noe tidspunkt. Uansett er det 2,5TDI som er verstingen.

Men som du sier, Mondeo er også en bra bil ift. bl.a. komfort, kjøreegenskaper, plass osv., men den har heller ikke vært bedre enn gjennomsnittet ift. feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye feil relatert til eldre audi a6 og passat generelt.

 

Jeg hadde uten tvil gått for Volvo av de du nevner.

 

Har hørt det samme om V70, i alle fall frem til 2005/2006, både ift. erfaringer fra eiere og i bruktbilundersøkelser. Men, om jeg skulle tenkt kun på bil og ikke feil, hadde nok jeg heller valgt en V70 (fra 2000/2001->) ift. en A6 av forrige modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager VAG folk, men min erfaring, som mekaniker og med en Audi i nær familie, gjør at VAG-biler av nyere dato enn tidlig nittitall er totalt uinteressant i mine øyne, kvalitet i klasse med polski fiat...

 

Volvo skal jeg ikke uttale meg for mye om, men mye lettskrudd på vanlige ting.

 

Men må si meg enig med JCHE, vurder en nyere mondeo, og om så er at de er like ille på kvaliteten, du får dem jo mye billigere.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar. Når det gjelder Ford har jeg avesjon mot hele utseende på den, dog nychassiet er hakket bedre en forrige type (2006 - 07?)er det fortsatt noe med Forden, hvis Mondeon hadde litt mer mustang look kansje, men nei. Kan ikke forklare hva det er mer spesifikt en som så hva det er jeg misliker med Forden. Skal prøve å finne en V70 å prøvekjøre i neste uke så får vi se.

 

Bilkjøper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar. Når det gjelder Ford har jeg avesjon mot hele utseende på den, dog nychassiet er hakket bedre en forrige type (2006 - 07?)er det fortsatt noe med Forden, hvis Mondeon hadde litt mer mustang look kansje, men nei. Kan ikke forklare hva det er mer spesifikt en som så hva det er jeg misliker med Forden. Skal prøve å finne en V70 å prøvekjøre i neste uke så får vi se.

 

Bilkjøper

 

Skjønner. Nei smak er vanskelig å diskutere. Jeg har for eksempel samme avsmak mot passat, mens andre digger disse bilene. Smaken er som baken.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår