Gå til innhold

Noen som har prøvd Rørbøyer fra Biltema?

Ranger emnet


Girebirger

Anbefalte innlegg

Sørs hvordan du vil ha dem. Om du skal sette dem på "bokser" eller om den skal sitter "rett på" gulvet. kan legga ut et bilde av slik jeg lager det, med bokser :) Må bare finna et først :P

 

775758.jpeg

 

Veldig dårlig bilde, men du ser vertfall litt om hvordan jeg gjør det.

Endret av Nystuen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

fy faen dere er flinke altså.. kunne jeg gitt dere et lite tips? Den tiden dere har kastabort nå. for å ikke nevne rørene dere har kjapt. samt den dyre bøyern, så kunne dere spart penger på å kjøpe ferdig bur på pedersensracing.no !!

 

Lagervare av ferdige bur til slike biler dere holder på med!

 

LYkketil!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, hør på deg selv DRFT-R. Jeg vet godt at man kan kjøpe ferdig bur hos Pedersen Racing, hva med det egentlig? Bilen skal jeg bygge selv!! Og det er en god egenskap å kunne bøye bur selv, når jeg kommer til hovedpoenget, Jeg betalte 999 kr for en rørbøyer som funker kjempe bra, jeg fikk sponset rør. Så hvordan får man det billigere hos Pedersen Racing??

 

Nystuen, jeg regner med jeg lager ei sånn plate på gulvet :D isteden for boks ^^

Endret av Girebirger

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gire.. for all del.. du betalte 999kr og hva måtte du ut med for rør.. så må du feile og klare. og innen du er ferdig er det heller ikke 100% alikevel..?

 

derfor folk betaler 15-20.000kr for å bygge seg et skikkelig bur enn å lage noe slikt selv. visse ting bør man helst ikke kødde med selv. som f.eks sikkerhet ;)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gire.. for all del.. du betalte 999kr og hva måtte du ut med for rør.. så må du feile og klare. og innen du er ferdig er det heller ikke 100% alikevel..?

 

derfor folk betaler 15-20.000kr for å bygge seg et skikkelig bur enn å lage noe slikt selv. visse ting bør man helst ikke kødde med selv. som f.eks sikkerhet ;)

 

Jeg har fulgt alle regler som gjelder for burbygging, fra hvilke rør som er lov å bruke, til selve bøyene på rørene, diameter på bøy i forhold til godstykkelse osv. De reglene er ikke der uten grunn, de er der fordi buret skal være sikkert, og tåle støt og slag og diverse påkjenninger uten at det skal deformeres. Jeg stoler på at sålenge jeg holder meg innefor de reglene, så er buret like sikkert som et man får kjøpt hos Pedersen Racing eller andre steder.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå snakker jeg heller om SVEISINGA påsan!

 

Jeg går TIP (Teknikk og Industriell produksjon). Jeg holder mye på med sveising, og det er noe jeg kan, uten å mene at jeg er verdens beste til det.

 

For å være på den sikre siden skal buret sveises av en sveiser!

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gire.. for all del.. du betalte 999kr og hva måtte du ut med for rør.. så må du feile og klare. og innen du er ferdig er det heller ikke 100% alikevel..?

 

derfor folk betaler 15-20.000kr for å bygge seg et skikkelig bur enn å lage noe slikt selv. visse ting bør man helst ikke kødde med selv. som f.eks sikkerhet ;)

 

her er det en som ikke vet hva han prater om vel? dette er i grunn ett veldig enkelt regnestykke. rørbøyer ca 1000 rør ca 1000-1500. Altså max 2500

 

Tror du pedersen selger deg et ferdig sveiset bur? må nok tilpasses og sveises dem også.

 

en annen ting er at rørbøyeren er en investering neste bur koster det bare 1000-1500 og bygge. Muligens også billigere vis man får dem til og sponse litt.

 

og hvorfor skulle det ikke være 100% når gire er ferdig eller noen annen fordensaks skyld?

 

Dessuten er det en kontrollør som går over bilen når den er ferdig og ser etter at alt er gjort etter reglemanget.

Endret av jan_erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det en som ikke vet hva han prater om vel? dette er i grunn ett veldig enkelt regnestykke. rørbøyer ca 1000 rør ca 1000-1500. Altså max 2500

 

Tror du pedersen selger deg et ferdig sveiset bur? må nok tilpasses og sveises dem også.

 

en annen ting er at rørbøyeren er en investering neste bur koster det bare 1000-1500 og bygge. Muligens også billigere vis man får dem til og sponse litt.

 

og hvorfor skulle det ikke være 100% når gire er ferdig eller noen annen fordensaks skyld?

 

Dessuten er det en kontrollør som går over bilen når den er ferdig og ser etter at alt er gjort etter reglemanget.

 

 

tror jeg vet ting litt bedre enn hva du snakker om nå.

skal biltema sponse bort utstyr nå plutselig? tvilsomt. han får den til fullpris

 

så skal du ha riktige rør. som fort kan koste deg 96kr metern, og de kommer i 6meters lengder..skal du ha et skikkelig bur kan du fort havne på 30-40m lengde

 

rørbøyern til biltema er ikke verdt å satse på fordi den klemmer rørene! så enkelt er det! desutten er den tungvin å bruke!

 

har selv en bil jeg har bygd bur i og havna på rundt en 32m med rør i denne dritten så jeg vet hvor mye som må gjøres for at alt skal sveises skikkelig, dette er da 12punkts veltebur som går gjennom torpedoveggen til tårna fremme og alt.

 

pedersens selger et FERDIG BUR som bare er å tilpasse og sveise for rundt 2300kr ja! skal du ha ferdigsveiset bur kan du kjøpe fra sparci, 8500kr for et enkelt 8punkts. vil du ha skikkelige saker kan du gå til en burbygger og havner fort på 15.000kr +++

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser hva du sier men går ikke mer en ca 18meter rør i en bilcross bil. seff kan man få biltema som sponsor, men ikke akkurat det jeg tenkte på. tenkte mer på stål leverandøren.

 

At du trengte 32m i din bil er vel likegyldig når det ikke trengs det her

du må nesten ta regnestykke for det bilen skal brukes til, vet ikke hva du bruker din (til mest sansynlig drifting), men garantert ikke bilcross eller rallycross?

 

og vis man i værstefall må bet. 96kr meteren er det ikke mer en 1728kr og vis man bygger flere bur som mange gjør siden bilene stadig blir solgt er det mye billigere og lage selv en og kjøpe ferdig heletiden. Denne type bil skal ikke koste mer en 9000kr i utgangspunktet, så hvordan du kan si at du vet hva du prater om er ganske uforståelig for meg.

 

hva som er tungvidt for noen er ikke nødvendigvis tungvindt for andre :)

 

Om rørbøyeren til biltema er noe og satse på eller ikke er noe annet. Det kan sikkert diskuteres i det evige. At du har problemmer med den betyr ikke at alle andre har det. Mange som tydlig vis bruker den og får et greit resultat.

 

Vet om folk som har bygd rør biler til offroad også med et utrolig bra resultat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette buret er bøyd med rørbøyer fra Biltema.

Går tydeligvis ann å få det til....

 

Prisen ble forresten 4100.- ferdig montert i bil. Eneste som manglet var å bolte det fast til karosseriet.

 

http://www.raceinfo.no/temp/tn_Volvo%20245%20BC%2033_1.jpg

 

http://www.raceinfo.no/temp/tn_Volvo%20245%20BC%2037.jpg

 

http://www.raceinfo.no/temp/tn_x%20245%206.jpg

 

Nøyaktig like fint etter rullinga også, for den saks skyld. Den nye eieren av go-vogna som ruller med den på bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår